حمایت از فعالان دینی عامل موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 4173448
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

حمایت از فعالان دینی عامل موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: حمایت از فرهیختگان و فعالان فرهنگ دینی عامل موثر در تقویت اخلاق‌مداری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

جلسه هم اندیشی فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل با شورای شهربه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، ۱۵ مهرماه، در جلسه «هم اندیشی فرهنگی با اعضای شورای شهر با هدف راهبری کارکرد‌های فرهنگ دینی در شهر» در محل ساختمان شورای شهر اردبیل در سخنانی رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را راهبری جریانات فرهنگی در جامعه برشمرد و اظهار کرد: حمایت از فعالان و فرهیختگان فرهنگی در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم و ضوروی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به فعالیت بنیاد علوی در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: با هدف حمایت از مبلغین و نیز توسعه فعالیت‌های فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار، تفاهم‌نامه ذیل بنیاد هدایت به عنوان ساماندهی امور مبلغین با بنیاد علوی به عنوان حمایت کننده از ادارات فرهنگی منعقد شد و قریب به ۸۰ نفر از روحانیون تحت حمایت مالی و فرهنگی این بنیاد قرار گرفت.

جعفرزاده از شورای شهر اردبیل خواست با توجه به ظرفیت عظیم مردمی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اعم از ۳ هزار روحانی و مبلغ، ۱۵۰۰ هیئت مذهبی، ۱۴۶۰ مداح، ۱۰۰ انجمن اسلامی، اقدامات لازم برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در راستای همکاری با شهرداری اردبیل بسته ظرفیت‌های محیطی و تبلیغی و شیوه‌های نوین تبلیغی، پیوست‌های فرهنگی و زیر ساخت‌های فرهنگی و مشارکت در تحقق گام دوم انقلاب متناسب با زیست بوم فرهنگی و طراحی تقویم فرهنگی سالانه برای استان را مورد توجه قرار داده است.

جعفرزاده با انتقاد از موازی کاری و وجود تشکل‌ها و سازمان‌های متعدد در حوزه فرهنگ دینی تصریح کرد: به دستور مقام معظم رهبری بایستی تمامی نهاد‌های موازی با سازمان تبلیغات اسلامی به این سازمان برگشته و تصدی‌گری و فرماندهی امور فرهنگی توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود.

عضو شورای فرهنگی استان اردبیل به فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در راهبری جریان فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: ارتقا توانمند سازی و دانش افزایی معلمین دینی و قرآنی، دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و نیز توانمندسازی کنشگران فرهنگی و همچنین ارائه بسته‌های فرهنگی و محتوای تبلیغی متناسب با اولیوت‌های فرهنگی دینی و نیاز روز جامعه به ائمه جماعات جمعه از مهم‌ترین مباحث راهبری جریانانات فرهنگی توسط سازمان تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام
captcha