انقلاب اسلامی ثمره حکمرانی گفتمان دینی در جامعه است
کد خبر: 4173362
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
آیت‌الله علم‌الهدی:

انقلاب اسلامی ثمره حکمرانی گفتمان دینی در جامعه است

امام جمعه مشهد اساس انقلاب اسلامی را بر پایه دغدغه مردم در خصوص حکمرانی گفتمان دینی در جامعه دانست و گفت: به همین دلیل هم دشمن ارزش‌های دینی را هدف قرار داده تا براندازی آسان باشد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، امروز 14مهرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: به همه ایثارگران غیور این محور اقتدار نظام تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. شهامت و قدرت نیروی انتظامی در بسیاری از موارد خودش را به زیبایی نشان داده و آن چیزی که برای ما قابل‌توجه است، حضور کامل در میدان دفاع از ارزش‌ها، مقدسات و امنیت کشور است که به شهادت بیش از 50 نفر از ابتدای سال تاکنون انجامیده و نشان روشنی از ایستادگی این نیرو در میدان است.

وی افزود: تفاوت نظام اسلامی ما با نظام جهان‎خوار استکباری همین است که آن‌ها در کارنامه یک‌ساله نیروی پلیس خود بیش از دو هزار کشته محاکمه نشده روی دست جامعه گذاشته‌اند اما نیروی انتظامی ما در کارنامه چندماهه امسالش بیش از پنجاه شهید از افسران لایق و مقامات بالا وجود دارد. بنده از مجموعه زحمات، ایثارگری‌ها، فداکاری‌های فراجا و به‌خصوص فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تشکر می‌کنم.

ناامیدی دشمن در سالگرد اغتشاشات

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در ادامه به تجلیل از بصیرت انقلابی مردم در همراهی‎نکردن با رسانه‌های معاند در سالگرد اغتشاشات 1401 پرداخت و بیان کرد: این نیرو در دل شما مردم به وجود آمده است. صلابت و قدرتی که امروز دارد، بر پایه غیرت دینی شما مرد و زن ایرانی است. شما این نیرو را در دل خود پرورش دادید تا نماد دین‌مداری شما باشد و همین‌طور که پشتیبان این نهاد فداکار هستید، خود نیز در میدان ایستاده‌اید. نمونه بارز این ماجرا در همین روزهای اخیر که دشمن فراخوان‌های بسیاری اعلام کرد تا آشوب‌های سال گذشته را احیا کند اما با اینکه مدارس باز شده و کلاس‌ها دوباره از دانش‌آموزان و دانشجویان میزبانی می‌کند، مردم با قاطعیت دشمن را ناامید کردند.

علم‌الهدی ادامه داد: ما همیشه با این فتنه‌ها روبرو بوده‌ایم اما این روال بازهم ادامه خواهد داشت زیرا دشمن حیات خود را در این می‌بیند که با نظام اسلامی ما در تقابل باشد و اگر یک روز دست از این دشمنی برداشت، خودش محکوم به شکست و نابودی خواهد بود.

وی اساس انقلاب اسلامی را بر پایه دغدغه مردم در خصوص حکمرانی گفتمان دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: این انقلاب بر اثر گفتمان دینی به وجود آمد. از نخستین زمانی که سینه‌های خشک مردم در مقابل گلوله‌های داغ حکومت طاغوت قرار گرفت، هر بار انگیزه برپایی این گفتمان در جامعه بیش از پیش تهییج می‌شد. به همین دلیل هم دشمن ارزش‌های دینی را هدف قرار داده تا پس از این، براندازی آسان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: در صدر همه ارزش‌های دینی، مسئله حجاب است. حجاب بزرگ‌ترین نشان ارزشی گفتمان دینی است. در جامعه‌ای که زنان آن باحجاب هستند، دین بر امت حاکم است و ملتی که زنان آن بی‌حجاب شوند، نخستین نشانه برای این است که دین در این جامعه حاکمیت ندارد. به همین دلیل، دشمن می‌خواهد با برانگیخته کردن بی‌حجابی، مردم را وادار کند دست از دین بردارند و با ترویج بی‌حجابی، گام اول دین‎زدایی از جامعه را در این کشور بردارد.

مقابله با بی‌حجابی، راهبرد حکومت، دغدغه ملت

عضو مجلس خبرگان رهبری با دعوت از مردم و مسئولان برای رسیدگی به معضل بی‌حجابی به‌عنوان یک ناهنجاری اجتماعی گفت: عزیزان من، شما مردم و حاکمیت این کشور باید در برابر این توطئه بالاترین حساسیت‌ها را داشته باشید. اگر خدای‌ناکرده نهادهای مسئول در این باره کوتاهی کردند، هم در پیشگاه الهی و خون شهیدان و هم در برابر مردم مسئولیت دارند. مردم از حفظ فضای فرهنگی جامعه حمایت می‌کنند. یکی از ارکان محبوبیت همیشگی نیروی انتظامی هم به خاطر پافشاری این نیرو در مسئله تثبیت حجاب است. خوشبختانه عزیزان ما در فراجا بر حسب مقرراتی که از طرف وزارت کشور تنظیم شده، تا به امروز قهرمانانه ایستاده است. این برای همه ملت ارزش دارد.

وی با تأکید بر اینکه برای حفظ گفتمان دینی، مردم باید مراقب ارزش‌های خود باشند و اجازه ندهند دشمن بر این ارزش‌ها مسلط شود، بیان کرد: البته همه‌چیز هم به دولت و دستگاه‌های حاکمیتی خلاصه نمی‌شود و مردم هم باید دغدغه خود را نشان دهند. مردم باید ثابت کنند حجاب به‌عنوان یک اصل و ارزش در جامعه، در امتداد همان نهضتی است که هشتاد سال قبل با تقدیم خون‌های پاک شهدای گوهرشاد در این حرم مطهر آغاز شد.

تخریب دین، آخرین امید دشمن

علم‌الهدی اظهار کرد: این یک حقیقت است که دشمن از تهاجم نظامی ناامید است. خدا بر ما منت گذاشته و نیروهای مسلح دلاور و غیور این نظام را به جایی رسانده که بنا بر اعلام فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه پاسداران، امروزه در هر نقطه از آب‌های بین‌المللی که حضور داشته باشیم، تا چندین مایل دورتر را می‌توانیم با پهپادهای خود رصد کنیم و موردحمله قرار دهیم. این قدرتی است که دشمن را به وحشت انداخته و نه‌تنها جرئت اقدام نظام ندارند بلکه دیگر حرف آن را هم نمی‌زنند. تحریم‌های اقتصادی هم به‌تدریج با افزایش استخراج، صادرات و فروش نفت و حتی تسویه نقدی بهای آن درحال نابودی است و در این شرایط، دشمن فقط امیدوار است به دین این مردم هجمه کند و میان جوانان برومند ما با ارزش‌های دینی، فاصله و جدایی بیندازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمن می‌خواهد دختران دانش‌آموز و دانشجوی عزیز ما را ابزار قرار دهد و بی‌حجابی را در بین مردم ترویج کند. پدر و مادرها نگذارند فرزندان دلبندشان مورد سوءاستفاده دشمن قرار بگیرند. مدارس اجازه ندهند این سرمایه‌های آینده‌ساز کشور موردتعدی فرهنگی دشمن قرار بگیرند. این مسئولیت بر دوش همه ماست تا از دین و فرهنگ خود صیانت کنیم و آخرین نقطه امید دشمن را هم از بین ببریم.

انتهای پیام
captcha