شناسایی 50 شهید عضو کتابخانه‌های عمومی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4172523
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

شناسایی 50 شهید عضو کتابخانه‌های عمومی در خراسان‌شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی از شناسایی 50 شهید عضو کتابخانه های عمومی استان با مستندات لازم خبرداد.

مهدی آریان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالیمهدی آریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی در گفت‌و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: با توجه به  اعلام فراخوان شناسایی شهدای گرانقدر عضو کتابخانه‌های عمومی استان به منظور برپایی یادواره شهدای عضو کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، تاکنون 50 شهید به همین منظور در این منطقه شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این یادواره، از همه خانواده‌های معظم شهدا درخواست داریم که اطلاعات کامل شهید خود را در صورت عضویت در کتابخانه‌های عمومی برای سازمان ارسال کنند.

آریان با بیان اینکه ارسال شیوه اطلاعات شهدا به دو شکل حضوری و غیر حضوری انجام می‌شود، افزود: مردم و خانواده معظم شهدا می‌توانند با مراجعه به یکی از کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اطلاعات کاملی را در اختیار این یادواره قرار دهند یا از طریق از طریق پیام رسان‌های ایرانی نیز به صورت غیر حضوری اطلاعات شهدا را ارسال کنند.

وی تصریح کرد: طی رایزنی با مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصمیم بر این است که نخستین یادواره شهدای عضو کتابخانه بصورت پایلوت در خراسان‌شمالی و از سال آینده به صورت سراسری در کل کشور برگزار شود .

آریان با تاکید بر ضرورت ترویج ادبیات جهاد و مقاومت، گفت: یکی از مهمترین اهداف فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ، حفظ روحیه ایثار و شهادت طلبی در جامعه از طریق ترویج ادبیات پایداری و تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهیدان، ایثارگران و جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: بدون شک یکی از بنیان‌های جهاد تبیین ترویج سبک زندگی شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده آنان است، زیرا پرداختن به این امر سبب مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی می‌شود، بنابراین گام برداشتن در راستای ترویج ادبیات پایداری همیت و هم افزایی همه سازمان‌های فرهنگی و ارزشی در استان را می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha