سینما فرصت مناسبی برای اشاعه ارزش‌های دینی و ملی است
کد خبر: 4172519
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
استاندار خراسان‌جنوبی:

سینما فرصت مناسبی برای اشاعه ارزش‌های دینی و ملی است

جواد قناعت با بیان اینکه سینما فرصت مناسبی جهت اشاعه ارزش‌های دینی و ملی است، گفت: یک اثر سینمایی مناسب و ارزشمند می‌تواند تأثیر بسزایی در جامعه ایجاد کند و وظیفه مسئولان است که ضمن حمایت‌، مجوزهای لازم را بدهند تا فرهیختگان، هنرمندان و جوانان ما در حوزه سینما و هنر نقش‌آفرینی کنند.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، 9 مهرماه در دومین ویژه‌برنامه جشن مهر سینمای ایران در استان با گرامیداشت هفته وحدت و یاد 25 شهید هنرمند خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سینما در عرصه‌های بین‌المللی فرصت بسیار مناسبی برای حکومت‌ها و دولت‌هاست و برخی از کشورهای غربی برای اینکه بتوانند مقاصد خود را در کشورهای جهان سوم عملیاتی و اجرا کنند از ابزار سینما بیشتر استفاده می‌کنند تا جنگ‌افزارهای نظامی.

وی افزود: دولت سیزدهم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه مهر سینمای ایران را ابداع و از سال قبل شروع کردند و فرصتی برای مرور رویدادهای فرهنگی و هنری در عرصه سینما و هنر و همچنین تجلیل و قدردانی از بزرگان، اساتید و فرهیختگان عرصه هنر است که جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نظم جهانی در حال تغییر است و رئیس‌جمهور در سخنرانی اخیر در سازمان ملل گفتند که نظم جهانی جدیدی دارد ایجاد می‌شود، بیان کرد: در این نظم جدید، جهان از حالت دو بلوک شرق و غرب خارج می‌شود و بلوک‌های جدید در  عرصه‌های بین‌المللی ایجاد می‌شود و در این رقابت‌ها برخلاف گذشته که موشک و بمب و ناوهای هواپیمابر آمریکا تأثیرگذار بود، امروز در عرصه‌های کنونی بیشتر سینما و هنر نقش‌آفرینی می‌کند.

قناعت اظهار کرد: تأثیرگذاری که هالیوود در تهاجم فرهنگی به کشورهای اسلامی و غیراسلامی انجام می‌دهد به مراتب از موضوعات نظامی‌اش بیشتر است. آمریکا و انگلیس از یک طرف داعش را می‌سازند که بلای جان کشورهای جهان اسلامی می‌شود و از طرف دیگر هم به آنها دستوراتی داده و فیلم‌هایی می‌سازند که داعش را بسیار خشن و خون‌آشام نشان می‌دهند که در نهایت خروجی این فیلم‌ها،  نشان دادن چهره خشنی از اسلام و معرفی داعش به‌عنوان سمبل و الگوی اسلام به دنیاست.

وی با اشاره به ساخت فیلم‌ محمد رسول‌الله(ص) برای معرفی چهره رحمانی اسلام و پیامبر(ص) گفت: در همایش‌ها و فضاهای مجازی و رسانه‌ای، جمهوری اسلامی ایران فراوان تلاش کرد تا چهره خشن و مخربی که آمریکا از اسلام در دنیا به نمایش گذاشته بود را تطهیر کند، اما ضریب اثرگذاری آن بسیار پایین بود ولی ضریب اثرگذاری ساخت فیلم محمد رسول‌الله(ص) بسیار بالا بود و با کار هنری و سینمایی ارزشمند توانست چهره اسلام را از آلودگی‌هایی که ناحق بر چهره اسلام تحمیل کردند، تطهیر کند.

قناعت بیان کرد: همان‌طور که دشمن از ابزارها و فرصت‌های هنر و سینما استفاده می‌کند ما هم نباید غافل شویم که در همین راستا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، رویداد مهر سینمای ایران را در جهت عدالت فرهنگی در سطح کشور برگزار می‌کند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سینما فرصت مناسبی برای اشاعه ارزش‌های دینی و ملی است، تصریح کرد: اکنون کشور ژاپن که به نوعی مستعمره آمریکاست برای حفظ آیین‌ها و سنت‌های ملی خود کارهای فرهنگی و تقابلی در مقابل تهاجم فرهنگی غرب انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سینما ابزار مناسبی جهت الگوسازی در جامعه است، ادامه داد: یک اثر سینمایی مناسب و ارزشمند می‌تواند تأثیر بسزایی در جامعه ایجاد کند و وظیفه مسئولان است که ضمن حمایت‌، مجوزهای لازم را بدهند تا فرهیختگان، هنرمندان و جوانان ما در حوزه سینما و هنر نقش‌آفرینی کنند و از این حالت تدافع خارج و حالت هجومی پیدا کنند.

قناعت با اشاره به اینکه سینما در غرب آزاد نیست بلکه وابسته و در خدمت اهداف استعمارگری غربی‌هاست، بیان کرد: دشمن از طریق سینما در حال الگوسازی غلط و نادرست در جوامع است، لذا ما می‌توانیم با استفاده از فرصت‌های خوبی که در کشورمان است اجازه ندهیم که الگوسازی غلط انجام شود.

یادآور می‌شود، از برگزیدگان رشته‌های مختلف از جمله کارگردانی، بازیگری، فیلم‌نامه‌نویسی، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری، فیلم‌برداری، انیمیشن، سینماداران، آموزشگاه‌های سینمایی، پژوهشگران، تهیه‌کنندگان و... در این رویداد قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha