همایش نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 4172274
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

همایش نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس در زاهدان برگزار شد

همایش نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و روز بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور استاندار سیستان‌وبلوچستان، جمعی از مسئولان، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

یادواره شهدابه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان شامگاه 8 مهرماه، در همایش نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و روز بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس به‌ویژه فرماندهان شهید دوران جنگ تحمیلی و تبریک روز بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت، گفت: امروز امنیت، پیشرفت و آبادانی این مرز و بوم مرهون جانفشانی و رشادت شهدا و رزمندگان اسلام است.
 
وی ادامه داد: سیستان‌وبلوچستان یک‌سری عقب‌افتادگی‌های تاریخی دارد، اما استان محرومی نیست اگر محرومیتی وجود دارد در فکر افراد است، کارهایی برای رفع عقب‌افتادگی در این استان شروع شده است و پروژه انتقال آب از سمت دریای عمان به سرعت در حال انجام است.
 
کرمی تصریح کرد: به‌دنبال انجام کار هستیم و ممکن است کارهایی که شروع شده در زمان خدمت‌مان در سیستان‌وبلوچستان به اتمام نرسد، اما حتماً به نتیجه می‌رسد، در حوزه تجارت به دنبال تربیت جوانان تاجر هستیم و مقرر شده برای جوانان دوره برگزار شود تا بتوان جوان تاجر در این استان تربیت کرد، از فکر دانشجوها در سیستان‌وبلوچستان باید استفاده شود، دانشجوها باید با دستگاه‌های اجرایی و صنعت ارتباط داشته باشند تا توانمند بار بیایند.
 
وی ادامه داد: با فعال‌کردن عضو تجارت در بخش صادرات و واردات افزایش تردد کشنده‌ها در سطح استان مشهود است، همچنین واردات دام در این استان آزاد شده و اگر کسی به اندازه ۲ راس نیز نیاز داشته باشد می‌تواند با استفاده از مجوز این کار را انجام دهد.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه این استان در حوزه آی‌تی وابسته به استان‌های دیگر است، گفت: با برگزاری دوره‌هایی در این زمینه به‌دنبال تعلیم جوانان در این حوزه بوده و به دنبال آموزش پنج هزار نفر در این حوزه هستیم.
انتهای پیام
captcha