مردمی بودن دفاع مقدس یکی از اصلی‌ترین عوامل غلبه بر دشمن بود
کد خبر: 4171650
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مردمی بودن دفاع مقدس یکی از اصلی‌ترین عوامل غلبه بر دشمن بود

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، وظیفه ما در قبال شهدا و دفاع مقدس بسیار زیاد است و در این میان در کنار نقش بنیادین امداد الهی در رابطه با پیروزی مردم قهرمان ایران در جنگ تحمیلی، نقش آفرینی مردم و مردمی بودن دفاع مقدس یکی از اصلی‌ترین عوامل پیروزی و غلبه بر دشمن بعثی بود. 

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، پنجم مهرماه، در یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران در ورزقان، گفت: وظیفه ما در قبال شهدا و دفاع مقدس بسیار زیاد است و در این میان در کنار نقش بنیادین امداد الهی در رابطه با پیروزی مردم قهرمان ایران در جنگ تحمیلی، نقش آفرینی مردم و مردمی بودن دفاع مقدس یکی از اصلی ترین عوامل پیروزی و غلبه بر دشمن بعثی بود. 

وی نقش مردم را در دفاع مقدس بی‌نظیر برشمرد و افزود: بسیج یعنی مردم و مردم در کنار نیروهای مسلح و امدادهای غیبی توانستند با وحدت در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح که از طرف آمریکایی‌ها، غربی‌ها و عربی حمایت می‌شد به پیروزی برسند. 

آل‌هاشم، ادامه داد: جنگ تحمیلی به واسطه حضور و پشتیبانی مردم و بسیج مردم به پیروزی رسید و در این راستا وظیفه ما پاسداشت نام و یاد شهدا، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، آزاده‌ها، اسوه‌های زنده ایستادگی است.

امام جمعه تبریز، یکی از پیام های دفاع مقدس را وحدت و همدلی مردم با مسئولان برشمرد و افزود: اگر ملت و مسئولان با هم و یک صدا باشند می‌توان حتی با دست خالی نیز به پیروزی رسید و این مدیریت و روحیه جهادی باید امروز نیز در مقابل هجمه‌های زیاد دشمنان تقویت شود تا مانند دفاع مقدس به پیروزی برسیم. 

وی در خصوص دیگر پیام‌های دوران دفاع  مقدس گفت: در طول ۲۰۰ سال اخیر هروقت جنگی در ایران اتفاق افتاده بود یا با اشغال نظامی دشمن روبرو بودیم و یا قسمتی از خاک ایران به دشمن داده می‌شد، ولی در جنگ تحمیلی به برکت خون شهدا، رزمندگان، ایثارگران و… حتی ذره‌ای از خاک ایران را به دشمن ندادیم این حاصل باور مردم و مسئولان به فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت است. 

آل‌هاشم، افزود: تجربه موفق مقاومت ملت ایران اسلامی با دستان خالی و با اعتقاد راسخ در مقابله با دشمن، امید را در بین مردم آزاده و کشورهای ستمدیده منطقه زنده کرد و گروه‌های مقاومت منطقه با الهام گرفتن از دفاع مقدس توانستند در مقابل استکبارگران ایستادگی کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، همچنین در رابطه با دیگر پیام دفاع مقدس گفت: شهدای مدافعان حرم و امنیت نشان دادند که حماسه ۸ سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشده و به برکت همان شجاعت و فداکاری رزمندگان است که امروز مدافعان امنیت و حرم با روحیه ایثار و شهامت و گوش به فرمان مقام معظم از مرزهای اسلام و ایران دفاع می کنند. 

وی در ادامه با قدردانی از عوامل برگزاری یادواره ۱۲۰۰شهید منطقه ارسباران در شهرستان ورزقان افزود: افتخار می‌کنیم که در منطقه شهید پرور ارسباران همه ساله در یکی از ۵ شهرهای (اهر، هوراند، ورزقان، کلیبر و خداآفرین) یادواره شهدا برگزار می‌شود و باید همیشه این روحیه ایثار و شهادت زنده نگه داشته شود و زندگی شهدا سرلوحه زندگی ما گردد. 

انتهای پیام
captcha