تعامل شیعه و سنی در ایران مثال زدنی است
کد خبر: 4171644
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

تعامل شیعه و سنی در ایران مثال زدنی است

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: تعامل شیعه و سنی در ایران در راستای تحقق وحدت اسلامی، مثال زدنی است.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۵ مهرماه در جلسه دیدار جمعی از علمای اهل سنت استان که در آستانه هفته وحدت صورت گرفت، تصریح کرد: این تعامل سازنده و زبانزد قومیت ها و مذاهب مختلف به ویژه بین شیعه و سنی باید استمرار یابد.

وی با بیان اینکه نگاه کشورهای دنیا به ایران اسلامی است، تصریح کرد: این همبستگی و اتحاد که باعث شکوه و اقتدار ایران اسلامی شده را باید به عنوان اکسیر اعظم حفظ کرده و تقویت کنیم.

استاندار با تأکید بر اینکه قطار توسعه و پیشرفت ایران اسلامی با شتاب در حال حرکت است، یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی الان دیگر نهالی نوپا نیست بلکه با خون پاک جوانان زیادی آبیاری شده و به نهالی تنومند تبدیل گشته است و با تهدید و ارعاب دشمن آسیب نمی بیند.

قناعت بیان کرد: تلاش هایی که برای پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و سیاسی صورت گرفته و حضور مستمر مردم در میادین مختلف، ایران اسلامی را به کشوری قوی، توانمند، صاحب نظر و نقش آفرین در منطقه تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: در ایران اسلامی، شیعه و سنی در کنار هم و با استفاده از ظرفیت‌های کشور، کارهای عظیمی را در سطوح مختلف رقم زده اند به گونه ای که چهره شهرها در مقایسه با قبل انقلاب، تفاوت های بسیار زیادی کرده و کاملاً دگرگون شده و شاهد فتح قله های مختلف در عرصه بین المللی هستیم.

استاندار با تشریح توفیقات نظام در سطح ملی و بین المللی با وجود تلاش های معاندان از بدو پیروزی انقلاب تاکنون، گفت: در شرایط حساس کنونی همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید با امید آفرینی، بیان دستاوردهای نظام و ترسیم نقشه‌های دشمن به پیشرفت و تعالی کشور کمک کنیم.

قناعت، امید را موتور محرکی خواند که اشتیاق به حرکت را سبب می شود، اظهار داشت: موفقیت‌های نظام در عرصه های ملی و بین المللی باید تشریح و تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در دیدار ۸ شهریورماه به ۶ نقطه قوت دولت اشاره کردند و اقدامات را زیربنایی و بزرگ خواندند، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در این دو سال گذشته، افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی با استفاده از ظرفیت مهندسین داخلی بعد از ۲۰ سال وقفه بود.

استاندار به تشریح اقدامات دولت در خراسان جنوبی پرداخت و گفت: افتتاح فاز احیای کارخانه فولاد، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال دشتک زابل به سربیشه و اجرای خط انتقال آب دریای عمان از جمله کارهایی است که در این دو سال گذشته انجام شده است.

قناعت، اختلاف افکنی را از ترفندهای دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن با بزرگنمایی نقاط ضعف و کوچک نشان دادن توفیقات ما و نیز گسست نسل‌ها و ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها به دنبال این است پایه های نظام را سست کند اما موفق نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha