کرسی ضیافت نور در علی‌آباد کتول برگزار شد
کد خبر: 4171458
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

کرسی ضیافت نور در علی‌آباد کتول برگزار شد

چهار صد و سی و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با عنوان «ازدواجی آسمانی و تمدن‌ساز» روز گذشته، چهارم مهرماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا(ع) علی‌آباد کتول برگزار شد.

کرسی تلاوت قرآن در علی آباد کتول

به گزارش ایکنا از گلستان، چهار صد و سی و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با عنوان «ازدواجی آسمانی و تمدن‌ساز » روز گذشته، چهارم مهرماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا(ع) علی آبادکتول برگزار شد.

ابتدای جلسه با زمزمه دعای توسل توسط استاد محمد ابراهیم جهش آغاز شد و بیان قسمت سوم از حکمت ۱۵۰ نهج‌البلاغه «مانند کسی مباش ... که در دنیا چونان زاهدان سخن می‌گوید ولی در رفتار همانند دنیا پرستان است» توسط استاد محمدباقر زنگانه اجرا شد.

ترتیل‌خوانی قرآن و قرائت آیه ۱۱ سوره مریم توسط قاری نوجوان محمد حسین حاجی کلاته در دو بخش ترتیل و تحقیق انجام شد که مورد توجه و تشویق حاضران قرار گرفت.

در ادامه حجت‌الاسلام حسین حیدری، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) خارکلاته علی آبادکتول به مباحث تفسیری پرداخت و با اشاره به اینکه ازدواج حضرت محمد(ص) و خدیجه کبری(س) و ایام ولایت امام عصر(عج) با طرح سؤالی مبنی بر اینکه هدف از این ازدواج، این ولایت و ظهور صاحب الزمان چیست؟ گفت: هدف از این ازدواج و ظهور ایجاد عدالت و توزیع ثروت و بهره‌مندی مردم از نعمت‌های الهی است.

وی ادامه داد: نعمت‌هایی برای تلاشگران مؤمن و کافر فراهم است اما کافر برای لذات زودگذر دنیا و با خیانت به همنوعان فراهم شده و هدف رسیدن به هوای نفس است در صورتی که مؤمن مال و ثروت دنیا را برای تربیت نفس و خدمت به همنوع و رسیدن به ذات اقدس الهی به‌کار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: منظومه فکری مقام معظم رهبری تعیین کننده این هدف بلند و انسان‌ساز است که در کتاب‌های تفسیری، سخنان و به‌ویژه کتاب (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم) ایشان تبیین شده و راهگشاست.

همچنین اهدای جوایز و دعای قرآنی ختم جلسه پایان بخش این محفل قرآنی بود.

انتهای پیام
captcha