چهارمین یادواره شهدای غواص در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 4171430
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

چهارمین یادواره شهدای غواص در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

جشنواره سراسری عکس دانشجویی با موضوع سوگ حسینی، برگزاری جشنواره نبات با موضوع جوانی جمعیت و چهارمین یادواره شهدای غواص در آبان‌ماه از جمله برنامه‌های فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در طول سال جاری خواهد بود.

رسول خداوردی‌وند کشتیبان،رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رسول خداوردی‌وند کشتیبان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی 4 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در آذربایجان‌غربی چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای فعالیت دارد و دو دانشکده دیگر نیز در ماکو و میاندوآب در حال تاسیس هستند و در مجموع در حال حاضر ۶ هزار و ۲۰۰ دانشجو در چهل رشته فنی وحرفه‌ای در مقاطع کاردانی و کارشناسی و باهدف تربیت تکنسین ماهر در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان تحصیل می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه مهارت‌محور و کارآفرین فعالیت دارد و این دانشگاه با قرار گرفتن در جرگه دانشگاه‌های نسل چهارم رسالت مهم و خطیری بر عهده دارد.

خداوردی‌وند بیان کرد: دانشگاه‌های نسل چهارم علاوه بر پرداختن به رسالت علمی و پژوهشی خود در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال هم فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: جلسات کارآفرینان و دانشگاهیان در سال گذشته برگزار شده و این نشست‌ها به‌صورت مستمر برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این نشست‌ها آشنایی کامل دانشجویان با مقوله کارآفرینی و اشتغال‌زایی و ایجاد روحیه کارآفرینی، انگیزه، اشتیاق و اعتماد به نفس در دانشجویان علاقه‌مند و مستعد در این حوزه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طرح توسعه اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان با فرآیند قراردادمحوری آغاز و در حال احصای دانشجویان و عقد قرارداد با واحدهای صنعتی و تولیدی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح «تاد» در استان برای اولین بار در حال اجرا است که در این طرح با ۵۹ واحد تولیدی در حال عقد قرارداد و تکمیل قرارداد هستیم تا براساس نیاز آنها تکنسین‌های ماهر برگرفته از دانشجویان این دانشگاه برای ایجاد اشتغال تامین شود و بر همین اساس برای یک هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان فارغ‌التحصیل شغل ایجاد می‌شود و در صورت موفقیت این طرح قابل تمدید خواهد بود.

خداوردی‌وند عنوان کرد: منویات مقام معظم رهبری در خصوص عنوان‌گذاری سال ۱۴۰۲ لازم‌الاجرا است و جهش تولید، کلیدواژه اصلی در این فرآیند است که دانشگاه با نگاه تکلیف محوری درصدد احصا و مطالعه تکمیلی بوده و جهش تولید نیاز به منابع انسانی و تامین آن دارد و از این رو دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با تربیت تکنسین ماهر تولید سرمایه‌های منابع انسانی جهش تولید را تحویل جامعه می‌دهد.

وی افزود: یکی از باورهای اصلی دانشگاه ایجاد حرفه و مهارت کاری کافی در دانشجویان است تا بتوانند در جامعه خدمات ارزنده‌ای از خود ارائه دهند و در یک سال اخیر با اقدامات جدید تلاش شد تا با بخش صنعت استان برای معرفی دانشجویان و به‌کارگیری آن‌ها وارد تعامل روزافزون شویم و در این سال تحصیلی بیش از ۳۰ نشست کارآفرینی و چهار رویداد ایده‌شو برگزار شد که یک موفقیت و رکورد بزرگ برای این دانشگاه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در هر یک از این نشست‌ها تعدادی از کارآفرینان موفق و برتر استان حضور داشتند که به‌طور کلی حضور این تعداد کارآفرین و صاحب صنعت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نشان از نگاه ویژه مدیران صنعتی به این دانشگاه و همچنین اهمیت موضوع کارآفرینی و اشتغالزایی است.

وی ادامه داد: جشنواره سراسری عکس دانشجویی با موضوع سوگ حسینی، برگزاری جشنواره نبات با موضوع جوانی جمعیت و برگزاری چهارمین یادواره شهدای غواص در آبان ماه از جمله برنامه‌های فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در طول سال جاری خواهد بود که در تلاشیم به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

 

انتهای پیام
captcha