ظهور جوانه‌های فرهنگ دفاع مقدس در جبهه مقاومت
کد خبر: 4171407
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

ظهور جوانه‌های فرهنگ دفاع مقدس در جبهه مقاومت

مدیرکل حفظ آثار گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی ما را به دنیا معرفی کرد، گفت: دفاع مقدس موجب عزت و اقتدار ایران و تثبیت انقلاب شد و امروز شاهد جوانه‌های فرهنگ دفاع مقدس در جبهه مقاومت هستیم.

سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان شامگاه، چهارم مهرماه در ویژه‌برنامه اجتماع بزرگ «جوانان نقش‌آفرین در گام دوم انقلاب» که در شهرستان رضوانشهر برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس ما دستاوردهای بسیاری داشته که باید از این دستاوردها در مسیر مدیریت اجرایی کشور بهره ببریم.

وی تجلیل و تکریم از مجاهدت مجاهدان هشت‌سال دفاع مقدس را از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی برای نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت و شهادت در جامعه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در شرایط ویژه‌ای به پیروزی رسید، گفت: در آن مقطع، جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و سرنوشت کشورها بدون دخالت شرق و غرب رقم نمی‌خورد، اما امام(ره) با احیای دین و معرفی تعالیم هستی بخش اسلام به‌عنوان مدل حاکمیت، شعار «نه شرقی؛ نه غربی» را سر داد که یک زمزمه سیاسی در بین ابرقدرت‌های جهان ایجاد کرد.

حبیبی با اشاره به اظهارات مشاور دهه ۷۰ میلادی رئیس‌جمهور وقت آمریکا درباره انقلاب ایران، بیان کرد: کیسینجر صراحتاً اعلام کرد که تا قبل از پیروزی انقلاب، دشمن درجه یک غرب اتحاد جماهیر شوروی بود، در حالی که با پیروزی انقلاب اسلامی درجه دشمنی شوروی از یک به چهار سقوط کرد.

وی دشمنی نظام سلطه را با ماهیت انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: هشت‌سال جنگ تحمیلی یک واکنش جهانی به ماهیت انقلاب اسلامی ایران بود، به‌طوریکه طولانی‌ترین جنگ قرن بوده که در آن دو بلوک شرق و غرب در کنار هم قرار گرفتند. به فرموده رهبر انقلاب، یک ائتلاف جهانی علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته بود. ایالات متحده در آن روز ۴۰ درصد ثروت دنیا را در اختیار داشت اما با پیروزی انقلاب، دستش از منطقه کوتاه شد.

مدیرکل حفظ آثار با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تسخیر لانه جاسوسی، هیمنه آمریکا را در هم شکست و گفت: قبل از انقلاب بیش از ۷۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند و امور کشور را تعیین می‌کردند؛ همچنین همه ملت‌های مسلمان در سیطره غرب بودند و شاهد مانور وسیع سلطه‌گران در منطقه بودیم اما انقلاب اسلامی همه معادلات را بر هم زد و موجب عصبانیت نظام سلطه شد و لذا حمله نظامی را برای فروپاشی انقلاب طراحی کردند.

حبیبی با اشاره به اثرگذاری انقلاب اسلامی ایران بر ایدئولوژی اتحاد جماهیر شوروی، افزود: قدرت‌های جهان و کشورهای منطقه پشت صدام ایستادند و از جنگ تحمیلی علیه ایران حمایت کردند، اما یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم؛ این در حالی است که تا قبل از انقلاب، در همه جنگ‌ها شکست خورده بودیم و بخشی از خاک کشور جدا شده بود.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با بیان اینکه همت مردم و ایثار رزمندگان و رهبری پیامبرگونه امام موجب پیروزی در دفاع مقدس شد، تصریح کرد: دفاع مقدس موجب عزت و اقتدار ایران و تثبیت انقلاب شد و امروز شاهد جوانه‌های فرهنگ دفاع مقدس در جبهه مقاومت هستیم.

حبیبی با بیان اینکه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی ما را به دنیا معرفی کرد، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس تحریم تسلیحاتی بودیم و حتی سیم خاردار هم نداشتیم؛ امروز هم تحریم تسلیحاتی هستیم، اما بیش از ۵۰ کشور دنیا مشتری سلاح‌ها و پهبادهای فوق مدرن ما هستند که با دانش بومی جوانان این مرز و بوم تولید شده است.

وی دفاع مقدس را موجب تقویت خوداتکایی و اعتماد به نفس ملت ایران دانست و بیان کرد: به برکت دفاع مقدس به حالت بازدارندگی رسیدیم و در صنایع هوافضا و موشکی و دریایی و زیردریایی و پهبادی، جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با اشاره به دشمنی روزافزون نظام سلطه با نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصریح کرد: امروز شاهد جنگ ترکیبی دشمنان هستیم که با بصیرت ملت و اقتدار نیروهای مسلح کشور خنثی شده است.

حبیبی افول نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل در منطقه را از برکات فرهنگ دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: شاهد شکل‌گیری نظم نوین جهانی با نقش آفرینی ایران هستیم و استکبار به زانو درآمده  است.

وی وحدت دو ملت ایران و عراق به‌ویژه در پیاده‌روی اربعین را زمینه‌ساز ظهور تمدن نوین اسلامی دانست و بیان کرد: امروز شاهد فراگیری اسلام هستیم و قرآن مجید به پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار گیلان، خواستار اتحاد مسلمانان و کشورهای اسلامی شد و تأکید کرد: طبق پیش‌بینی نظریه‌پردازان غربی، چالش اساسی غرب در سال ۲۰۵۰ با جهان اسلام خواهد بود و لذا شاهد اوج خصومت‌های دشمنان علیه کشورهای اسلامی خواهیم بود.

وی القای ناکارآمدی حاکمیت دینی را یکی از حربه‌های جدید دشمن دانست و افزود: ایران یک درصد جمعیت جهان و هفت درصد منابع جهان را دارد و از نظر انرژی و منابع انسانی و ذخایر معدنی و دانش پزشکی جزو ۱۰ کشور برتر جهان هستیم و با ۱۵ کشور مرز مشترک داریم که یک بازار ۶۰۰ میلیون نفری را برای ایران فراهم می‌کند؛ امروز به برکت انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس، مدیریت جهادی در دستورکار دولت سیزدهم قرار دارد و ایران به بزرگترین اتحادیه‌های اقتصادی جهان از جمله شانگهای و بریکس پیوسته است.

حبیبی یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس را وحدت و انسجام مثال‌زدنی آحاد ملت ایران دانست و گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و لذا وحدت و انسجام مردم در این رویداد سیاسی بسیار تعیین کننده خواهد بود.

انتهای پیام
captcha