حوزه پیشگیری از اعتیاد نیازمند آسیب‌شناسی صحیح است
کد خبر: 4171292
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

حوزه پیشگیری از اعتیاد نیازمند آسیب‌شناسی صحیح است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: حوزه پیشگیری از اعتیاد نیازمند آموزش و آسیب‌شناسی درست در جامعه است.

حمید قویدل مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از هلال احمر اردبیل، چهارمین نشست فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، چهارم مهرماه باحضور مدیرکل و معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به میزبانی جمعیت هلال احمر استان اردبیل در سالن اجتماعات این جمعیت برگزار شد.

در این مراسم حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه اعتیاد افزود: سفیران سفید و سرخ پوش این جمعیت با کمک کانون‌های طلاب، دانشجویان، جوانان و داوطلبان و ... این جمعیت برنامه‌های پیشگیرانه متعددی در سطح شهر و روستا‌های استان تاکنون انجام داده‌اند، به‌طوری که انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های استان در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد پای کار بیایند تا با برنامه‌ریزی درست و انجام کار‌های علمی و کارشناسی، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان باشیم.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اگر در حوزه پیشگیری از اعتیاد آموزش و آسیب‌شناسی به شکل درستی انجام نشود، بی‌شک بخش‌های مختلف جامعه دچار مشکل خواهد شد.

در ادامه حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه اعتیاد در استان گفت: باید مبارزه با اعتیاد به سمت مردمی شدن پیش برود و دولت نیز به دنبال همین رویکرد است.

رضایی اضافه کرد: اگر نگاه تخصصی و علمی بر مسائل پیشگیرانه حاکم باشد، سازمان‌های مرتبط دیگر نیز درگیر مشکلات ناشی از مواد مخدر نخواهند شد.

در ادامه اکبر منتظر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در بحث اعتیاد می‌تواند به کاهش آمار‌های اعتیاد در استان کمک کند، افزود: مساله اعتیاد، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایشاتی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده‌ها موجب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه لازم است در زمینه پیشگیری از اعتیاد برنامه‌های آموزشی درستی طراحی شود، گفت: خانواده‌ها باید راجع به شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگه‌داری، اطلاعات کلی داشته باشند. تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق‌تر بر رفتار و کار‌های فرزندان بسیار دشوار خواهد بود. 

در پایان این جلسه به پاس اقدامات پیشگیرانه جمعیت هلال احمر استان اردبیل در حوزه پیشگیری از مواد مخدر از مدیرعامل این جمعیت و نماینده جمعیت هلال احمر در کمیته فرهنگ پیشگیری مبارزه با مواد قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha