دفاع مقدس نقش مؤثری در تثبیت انقلاب اسلامی داشت
کد خبر: 4170966
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز:

دفاع مقدس نقش مؤثری در تثبیت انقلاب اسلامی داشت

سلیمان رستمیان یکی از عوامل تثبیت انقلاب اسلامی ایران را دوران دفاع مقدس دانست و گفت: دوران دفاع مقدس برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی داشت که مهم‌ترین آن بیرون کردن منافقین از ایران بود.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز

به گزارش ایکنا از البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، صبح امروز، سوم مهرماه در هشتمین نشست شورای معاونان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در سالن جلسات بنیاد البرز برگزار شد، با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است برای نهادهای متولی مثل بنیاد تا بتوانند مأموریت ذاتی خود در بحث تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را انجام بدهند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها افزود: در هفته دفاع مقدس هر دستگاهی متولی برنامه خاص است و بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی برنامه میهمانی لاله‌ها در کشور است. این برنامه یک برنامه ملی و مذهبی است که در طول دوران انقلاب اسلامی برای تجدید میثاق با شهیدان در نظر گرفته شده است و ما باید تلاش کنیم تا این برنامه به بهترین کیفیت و اثرگذاری ممکن برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند: «جریان دفاع مقدس برای ایران گنجینه‌ای ارزشمند است» و ما هر چقدر تلاش کنیم تا مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران را تبلور و برجسته کنیم و به نسل جوان کشور منتقل کنیم کم است، متأسفانه آنچه که واقعیت بوده است منعکس نشده است.

رستمیان با بیان اینکه ظلمی که در هشت سال دفاع مقدس به ایران شده؛ بازگو نشده است، گفت: صدام یک فرد آموزش‌دیده بود که در جنگ با ایران به فکر تغییر ژئوپولتیک و منافع خود بود. ایران هم قصد جنگ نداشت و امام(ره) براساس دیدگاه الهی تصمیم می‌گرفت و به دنبال منافع سیاسی نبود.

وی تصریح کرد: جنگ ما با تمام جنگ‌های دنیا فرق داشت، بسیاری از کشورهای بلوک غربی و شرقی و کشورهای حوزه خلیج ‌فارس کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و نیروی انسانی به صدام کردند و خیلی از کشورها هم که با انقلاب ما منافع آنان به خطر افتاده بود به‌طور غیرمستقیم وارد شدند، از طرفی هم ایران هم در ابتدای انقلاب نوپای خود بود و در آن زمان تمامی پایگاه‌های نظامی ما توسط دشمنان بمباران‌ شده بود که صدام با 17 لشگر زرهی به ایران حمله کرد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز افزود: با این‌ وجود ما جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کردیم، آن‌ هم به‌واسطه رزمندگان این  کشور که به مقدس بودن آن اعتقاد داشتند و بدون امکانات مجاهدت کردند و تعدادی شهید، تعدادی جانباز و تعدادی اسیر شدند، بعضی از اسرا و جانبازان عزیز ما هنوز هم درگیر عوارض جنگ هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز یکی از عوامل تثبیت انقلاب اسلامی ایران را دوران دفاع مقدس دانست و گفت: دوران دفاع مقدس برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی داشت که مهم‌ترین آن بیرون‌ کردن منافقین از ایران بود؛ ما باید تلاش کنیم تا نام یاد و شهدا را گرامی بداریم و رسالت ما هم همین است. بنیاد باید نقطه پرگار باشد و ما باید در این زمینه روحیه تعامل و همکاری داشته باشیم.

رستمیان گفت: باید تلاش کنیم تا اقتدار فرهنگی بنیاد را حفظ کنیم و در همین راستا فعالیت‌های فرهنگی بسیار مؤثر است، لذا بنیاد باید اقتدار فرهنگی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha