جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از سازمان‌های پیشرو در فناوری‌های نوین است
کد خبر: 4170640
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
فرماندار تبریز:

جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از سازمان‌های پیشرو در فناوری‌های نوین است

یونس فاتح گفت: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از سازمان‌های پیشرو در عرصه فناوری‌های نوین، انرژی‌های تجدیدپذیر و نیروگاه‌های خورشیدی و هیبریدی است.

یونس فاتح، فرماندار تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح، فرماندار تبریز، امروز، اول مهرماه، در دیدار با رئیس و معاونین سازمان جهاددانشگاهی استان، با بیان اینکه جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از سازمان‌های پیشرو در عرصه فناوری‌های نوین، انرژی‌های تجدیدپذیر و نیروگاه‌های خورشیدی و هیبریدی است، گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای برآمده از متن انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی این نهاد، تأکید کرد:‌ جهاددانشگاهی از جمله سازمان‌هایی است که رویکرد آینده‌پژوهی دارد.

فاتح، همچنین با اشاره به فعالیت خبرگزاری ایسنا در آذربایجان‌شرقی، گفت: این خبرگزاری با اتکا به نیروهای دانشگاهی و جهادی توانسته است فعالیت قابل قبولی در عرصه رسانه از خود نشان دهد.

علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه تشکیل نهاد انقلابی جهاددانشگاهی، گفت: 16 مردادماه سال ۵۹ و با دستور امام خمینی(ره) شورای انقلاب فرهنگی و پس از آن جهاددانشگاهی تشکیل شد و واحد استانی آذربایجان شرقی از اولین واحدهای تشکیل شده بود.

وی با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی استان در دوران دفاع مقدس افزود: دانشکده فنی دانشگاه تبریز با مدیریت جهاددانشگاهی، برای پشتیبانی از جبهه‌های جنگ، مهمات می‌ساخت که در بمباران این دانشکده، ۲۲ تن از دانشگاهیان جهادگر به شهادت رسیدند.

فاتحی‌فر ادامه داد: جهاددانشگاهی استان اکنون نیز در جبهه‌های متعدد در حال انجام رسالت خود در حوزه‌های فرهنگی، علمی و فناوری، پژوهشی، پزشکی و آموزشی است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی استان در سه حوزه‌ اصلی پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، گفت: این سازمان در حوزه‌ پژوهش در سه حوزه‌ درمان و پزشکی، فنی و مهندسی (انرژِی‌های تجدید پذیر و خورشیدی) و علوم انسانی (پژوهشکده‌ی توسعه و برنامه‌ریزی) فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش درمان مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی منطبق با استانداردها و علوم و تکنولوژی جهانی فعال است که با تعرفه دولتی خدمات بخش خصوصی را ارائه می‌دهد.

فاتحی‌فر، همچنین با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه‌ فرهنگی، گفت: خبرگزاری ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) تحت نظر معاونت فرهنگی فعالیت می کنند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه طبق مطالعات و بررسی‌های انجام شده، دیدگاه‌هایی مبنی بر ضعف عمومی در حوزه سواد رسانه‌ای مطرح شده، اظهار کرد: بر این اساس، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای برنامه‌ریزی کرده و کارگاه‌های تربیت مربی سواد رسانه‌ای را برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha