سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، تصویر دیپلماسی عزت بود
کد خبر: 4170451
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
آیت‌الله علم‌الهدی:

سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، تصویر دیپلماسی عزت بود

امام جمعه مشهد با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، تصویر دیپلماسی عزت بود، گفت: امروز در یک عرصه جهانی، نماینده ملت ایران می‌رود، محکم سخن می‌گوید و بزرگ‌ترین قدرت‌های عالم را به چالش می‌کشد.

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهدبه گزارارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که امروز 31شهریورماه، با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس به‌عنوان سالگرد بزرگ‌ترین برگ برنده خدایی در تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار کرد: معمولاً سالگرد پیروزی را جشن می‌گیرند و همیشه در مقام تبیین یادواره به سراغ سالگرد پیروزی می‌روند اما ما در دفاع مقدس، سالگرد آغاز این جنگ همه‌جانبه را تکریم می‌کنیم که علت آن هم به این دلیل است که این رویداد بزرگ هم بقای انقلاب را تضمین کرد و همه دستاوردهایش، مردم ما را به‌عنوان یک ملت دگرگون‌شده در یک انقلاب دینی در دنیا به شهرت رساند.

وی افزود: به این دلیل دفاع مقدس را به روز پیروزی‌اش جشن نمی‌گیریم که هنوز پیروزی خط سرخ شهادت فرانرسیده و مبارزه تا زمان ظهور مولای ما مهدی موعود(عج)، هر روز در یک جبهه و با قدرت بیشتری ادامه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دفاع مقدس توانست اسلام، حاکمیت دین خدا و قدرت نفوذ آن را در قلوب ملتی به پا خواسته برای خدا حیات ببخشد و تثبیت کند. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی دو روز گذشته در دیدار با جمعیت پیشکسوتان دفاع مقدس به تبیین دستاوردهای ارزشمند این حقیقت تاریخی پرداختند و فرمودند «دفاع مقدس ما یک دفاع دینی بود» که این جمله نیاز به تحلیل و تبیین دارد زیرا دشمن از همه تجهیزات ممکن بهره‌مند بود و همه حمایت‌های غرب عالم به سرکردگی آمریکا و شرق عالم به سرکردگی شوروی زمان را در اختیار داشت. با این حال، چیزی که ما را به پیروزی رساند و دشمن را شکست داد، در حقیقت همان جمله‌ای مستتر بود که امام فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد». حقیقت دفاع مقدس نیز همین بود و در سرتاسر آن، خدا بود که ملت ایران را به پیروزی رساند.

علم‌الهدی ادامه داد: یکی از مظاهر خدایی بودن مقاومت ملت ایران در فرماندهی آن به دست ولی‌فقیه دوران بود. برادران و عزیزان، امام(ره) عبد صالح خدا بود که فرماندهی را برعهده داشت و مدافعان نیز همه انگیزه‌شان خدایی بود و جز باور به پروردگار و عشق به اهل‌بیت(ع)، چیزی نداشتند. آن‌هایی هم که پشتیبانی جبهه را می‌کردند و خواهرانی که در خانه‌ها نان می‌پختند یا در جبهه لباس رزمندگان را رفو می‌کردند، آن‌ها هم خدایی عمل می‌کردند و همین رنگ خدایی باعث پیروزی این مردم شد.

دفاع مقدس و گسترش هویت دینی ملت ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نخستین عملیاتی که با رمز یازهرا(س) انجام شد، عملیات فتح‌المبین بود. زهرای مظلومه‎ای را که در خانه‌اش به شهادت رساندند و در مقام او می‌گوییم «اَلمَجهولَة قَدرا وَ المَخفیَّةِ قَبرا» اما زهرای مرضیه(س) جهانی شد با ایستادگی و انگیزه خدایی رزمندگانی که با تن به مصاف گلوله توپ می‌رفتند اما در دفاع از دین خدا کوتاهی نداشتند.

وی تأکید کرد: عزیزان من، فرزند انسان پاره تن او و حتی از جان عزیزتر است. با این تفاسیر پس چطور بود که پدران و مادران شهدا از پیکر صدپاره فرزندانشان وداع می‌کردند و او را در قطعه شهدا به خاک می‌سپردند اما قطره‌ای اشک نمی‌ریختند؟ این نبود که این‌ها برای والدینشان عزیز نباشند بلکه حقیقت این بود که فرمان امام(ره) باعث می‌شد که ماهیت دفاع مقدس دینی و در مقام تکلیف باشد و به همین دلیل، زمانی که امام(ره) فرمود حصر آبادان باید شکسته شود، قهرمانانی از جوار همین شهر در لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) به خط زدند و دشمن را به عقب راندند.

علم‌الهدی با بیان اینکه دفاع مقدس هم ماهیت دینی داشت و هم دستاورد دینی برای ملت به ارمغان آورد، گفت: نسل امروز نیز همین‎گونه است و با اینکه دفاع مقدس را ندیده و حتی اخبار آن را هم کامل نشنیده اما همان جنس مجاهدت را از خود نشان می‌دهد. سند بارز تصدیق این امر، سیره و زندگانی شهید حججی است. این شهید والامقام دهه هفتادی بود اما تابلویی که به برکت مجاهدت خود پیش چشم مردم قرار داد، از جنس همان ماهیت دینی رزمندگان غیور دفاع مقدس بود. این موضوع در نوجوان‌های دهه هشتادی هم وجود دارد و همان‌طور که دهه شصتی‌ها قدبلندی می‌کردند و شناسنامه‌هایشان را تغییر می‌دادند تا بتوانند جبهه بروند، همین احساس در نوجوان دهه هشتاد و دهه نود نیز وجود دارد که همه این‌ها به برکت دستاوردهای دفاع مقدس است زیرا این رویداد الهی بود که این فرهنگ را در جامعه ما به وجود آورد و رشد نظام را تضمین کرد.

مواضع رئیس‌جمهور در نیویورک، عزتمندانه بود

امام جمعه مشهد با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: اینکه امروز در یک عرصه جهانی، نماینده ملت ایران می‌رود محکم سخن می‌گوید و بزرگ‌ترین قدرت‌های عالم را به چالش می‌کشد تا جایی که نماینده یک رژیم خبیث در اثر فوران خشم به آن شکل کذایی واکنش نشان می‌دهد و از سالن اخراج می‌شود، همه این‌ها به برکت دفاع مقدس است. جبهه‌ای که آن روز در چزابه، شلمچه و کردستان بود، امروز به حاشیه دریای مدیترانه رسیده و در یک پهنه عظیم مقاومت از لبنان گرفته تا ایران و یمن، دنیای استکبار را ذلیل اراده محور مقاومت کرده است.

وی اظهار کرد: در این میان، یک عده عناصر کوته‌فکری که درکی از اسلام و انقلاب ندارند، چشم به دروازه غرب دوخته و فقط به دست آمریکا امید دارند، می‌گویند سازمان ملل محل برقراری ارتباط است نه موقعیتی برای سخنرانی کردن و منبر رفتن اما سؤال ما این است که مقصود شما ارتباط با چه کسی است؟ با همان کسانی که شما هشت سال سرمایه ملت را معلق مذاکره با آن‌ها گذاشتید و در انتها هم آن‌ها دقیقاً برخلاف توافق با شما عمل کردند؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در اجلاس مطبوعاتی آقای رئیس‌جمهور با حضور اصحاب رسانه جهان، حُسن تدبیر ایشان باعث شد ابتدا سؤالات نماینده ملت ما مطرح شود و افرادی که جمع شده بودند رئیس‌جمهور ایران را به چالش بکشند، کارشان به جایی برسد که خودشان در مقام چالش قرار بگیرند. رئیس‌جمهور ما در این نشست پرسید اینکه چندین هزار نفر در یک سال به دست پلیس آمریکا کشته شده‌اند، چرا کسی نمی‌تواند این پلیس را محاکمه کند؟ علاوه بر این، شما که مدعی دفاع از حقوق بشر هستید، حتماً می‌دانید تحصیل از مبانی حقوق هر انسان است اما در فرانسه، حق تحصیل از زنان محجبه منع شده اما آیا کسی از دولت مستکبر این کشور اعاده حق می‌کند؟

علم‌الهدی تصریح کرد: این‌ها همه دستاورد دفاع مقدس است. رادمردی و ایستادگی آن‌هایی که جز اسلام دغدغه دیگری نداشتند و توانستند نهضت ما را بر همه قدرت‌های عالم پیروز کند. البته عزیزان من ما هنوز در اول راه هستیم و وقتی دست خدا از آستین مهدی فاطمه(عج) بیرون آمد و چشمان رمق‌دیده ما را به جمال نورانی مولایمان روشن کرد، آن زمان است که وقت پیروزی واقعی این ملت فرارسیده است.

انتهای پیام
captcha