وحدت و انسجام ملی در دوران دفاع مقدس تجلی یافت
کد خبر: 4170071
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

وحدت و انسجام ملی در دوران دفاع مقدس تجلی یافت

مدیرکل حفظ آثار گیلان با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای همه جانبه دوران دفاع مقدس را به خوبی تبیین کنیم و فقط به خط مقدم نپردازیم، گفت: در دفاع مقدس مؤلفه‌های ارزشمندی چون تاب‌آوری و سرمایه اجتماعی، وحدت و انسجام ملی تجلی پیدا کرد.

سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز، 29 شهریورماه در مراسم تکریم از ایثارگران و خانواده شهدا که در سالن شهدای فراجا رشت برگزار شد، با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: تجلیل و تکریم از مجاهدت‌ها و مجاهدان راه خدا موجب احیا و استمرار حرکت جهادی و انقلابی و بسیجی می‌شود.

وی افزود: دفاع مقدس عرصه بسیار بی‌نظیری است که علی‌رغم آسیب‌های مالی و زیرساختی و انسانی، دستاوردهای فراوان معنوی برای کشور و نظام داشت و به عبارتی فقط یک دفاع جانانه از کیان کشور نبود.

حبیبی گفت: دفاع مقدس امروز به یک فرهنگ تبدیل شده و این فرهنگ در سطح بین‌المللی گسترش یافته تا حدی که شاهد جوانه‌های ایثار و مقاومت در عراق، سوریه، یمن و لبنان هستیم و در واقع دفاع مقدس ملت ایران نشان داد که نباید از دشمن مستکبر ترسید.

مدیرکل حفظ آثار گیلان تصریح کرد: جهان اسلام دیگر جای امنی برای استکبار نیست، فرهنگ مقاومت تا اروپا گسترش یافته و نشانه‌های افول و عقب‌نشینی نظام سلطه در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان اسلام مشهود است.

حبیبی با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای همه جانبه دوران دفاع مقدس را به خوبی تبیین کنیم و فقط به خط مقدم نپردازیم، گفت: در دفاع مقدس مؤلفه‌های ارزشمندی چون تاب‌آوری و سرمایه اجتماعی، وحدت و انسجام ملی تجلی پیدا کرد لذا امروز بیش از گذشته نیازمند سیره و سبک زندگی شهدا و صبر و ایثار خانواده معظم آنان هستیم.

گفتنی است، آیین تجلیل و تکریم سراسری بیش از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت امروز، 29 شهریورماه با محوریت بانوان و شعار «جهاد مقاومت از دیروز تا امروز» با سخنرانی آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت ارتباط تصویری و با حضور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌ فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی گیلان، جمعی از مسئولان استانی، خانواده‌های معظم شهدا در سالن شهدای فراجا رشت برگزار شد.

 

انتهای پیام
captcha