کنش‌گری هنرمندان در مسائل جامعه، مخاطب را رشد می‌دهد
کد خبر: 4169379
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
رئیس حوزه هنری خوزستان:

کنش‌گری هنرمندان در مسائل جامعه، مخاطب را رشد می‌دهد

رئیس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه هنرمندان ما در پاسخ به حادثه هتک حرمت قرآن پیشتاز بودند و نقش آفرینی کردند، گفت: وقتی هنرمند در مواجهه با حادثه‌ای مثل هتک حرمت قرآن، اثری تولید می‌کند مخاطب جدی‌تر به آن حادثه فکر می‌کند و توجه او را جلب می‌کند. 

محمد شهباز گهروئی، رئیس حوزه هنری خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، نمایشگاه خوشنویسی «آیات ماندگار» پیش از ظهر امروز یکشنبه 26 شهریور در نگارخانه آب و ادب کتابخانه مرکزی خوزستان افتتاح شد. برپایی این نمایشگاه در ادامه رویداد کارگاه خوشنویسی آیات آسمانی قرآن کریم است که با حضور بیش از ۲۰ نفر از خوشنویسان استان در پاسخ به هتک حرمت مقدس قرآن کریم انجام شد.

محمد شهباز گهروئی، رئیس حوزه هنری خوزستان در این آیین ضمن قدردانی از هنرمندان خالق اثر در این نمایشگاه گفت: هنرمندان ما در پاسخ به این حادثه پیشتاز بودند و پای کار آمدند و نقش آفرینی کردند و این جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به جایگاه هنر خوشنویسی در استان گفت: برگزاری چنین رویدادی در استان نشان‌دهنده یک عقبه‌ای است که باید دیده شود، چرا که می‌تواند در شرایط مختلف کنار مردم قرار بگیرد و نقش آفرینی کند. این جای تقدیر دارد و وظیفه ما را سنگین می‌کند. باید بتوانیم این ظرفیت را نشان دهیم.

رئیس حوزه هنری خوزستان تأکید کرد: ما باید گفت‌وگوهای تخصصی پیرامون این نمایشگاه داشته باشیم. اینکه چگونه یک هنرمند در مواجهه با یک رخداد به یک ایده می‌رسد و اثری را خلق می‌کند، گفتنی و شنیدنی است. امیدوارم به این رویداد بسنده نکنیم. حتما میزگردهای تخصصی و جدی در حین برگزاری نمایشگاه تشکیل دهیم. این کار می‌تواند برای خوشنویسان کشور الگو و قابل استفاده باشد.

شهباز ادامه داد: ما در حوزه هنری خود را متعهد به حمایت از هنر متعهد و مسأله‌مند می‌دانیم، تولیداتی که یک مسأله را دنبال می‌کنند. هنرمند در مواجهه با مسائل، یک گام جلوتر از جامعه قرار دارد و انتظار می‌رود که این پیشتازی را با اثر خود نشان دهد و مردم را رشد بدهد. وقتی هنرمند در مواجهه با حادثه‌ای مثل هتک حرمت قرآن، اثری تولید می‌کند مخاطب جدی‌تر به آن حادثه فکر می‌کند و توجه او را جلب می‌کند. 

وی ادامه داد: نکته دیگر محتوای آیات انتخاب شده است که در مقابله با حادثه رخ داده قابل بررسی هستند. موضوعات مختلفی در جامعه داریم که می‌طلبد درباره این موضوع گفت‌وگو کنیم که هنر تجسمی چگونه می‌تواند درباره این مسائل کنش گری کند که منجر به کاهش مسأله و یا تبیین آن شود. این از دغدغه‌‍‌های جدی حوزه هنری استان است. 

انتهای پیام
captcha