دشمنان به دنبال سوریه‌سازی ایران هستند
کد خبر: 4169132
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

دشمنان به دنبال سوریه‌سازی ایران هستند

امام جمعه اشتهارد گفت: دشمنان با ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی بین مردم به دنبال سوریه سازی ایران هستند.

حجت‌الاسلام مسعود داوودی، امام جمعه اشتهارد

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام مسعود داوودی، امام جمعه اشتهارد، 24 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه شهر اشتهارد که در مصلای این شهر اقامه شد، با اشاره به نقش امام رضا (ع) در فرهنگ‌سازی عزاداری برای امام حسین (ع) اظهار کرد: این عزاداری دهه اول را که در ایران می‌بینیم که تکامل یافته است، پایه‌گذار آن خود حضرت است. این جمله متعلق به امام رضا است: انْ کُنْتَ بَاکِیاً لِشَیْ‏ءٍ فَابْکِ لِلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ که خطاب به ابن شبیب فرمودند: «اگر می‌خواهی برای چیزی گریه کنی، برای امام حسین (ع) گریه کن».

وی افزود: امام جواد (ع) در زیارت جوادیه پدر خود را زنده کننده ذکر و گسترش یاد حماسه‌های عاشورا می‌خوانند. در روایات دیگر هم از امام هشتم کسب و کار در این روز نهی شده است. این تحرکات همگی در فرهنگ سازی عزاداری محرم مؤثر بود که امروز با تکامل یافته آن روضه‌ها و عزاداری‌های آن زمان را، در راهپیمایی اربعین می‌بینیم.

امام جمعه اشتهارد علت این تلاش‌های حضرت رضا (ع) برای احیای عزاداری محرم را  تبیین کرد و گفت: امام حسین (ع) نور خدا است. طواغیت به نفعشان نیست این نور روشن باشد و فضا را نورانی کند، لذا همیشه سعی در نابودی یاد سیدالشهدا (ع) دارند که این نور حقیقتاً نور خداست که واکنش خود خداوند هم این است: یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.

این مسئول بیان کرد: سید الشهدا (ع) یعنی احیای جهاد، امر به معروف، ظلم ستیزی و زیر پا گذاشتن هوای نفس و این فرهنگ وقتی در جامعه زنده شد، یعنی مرگ برای قدرت‌های شیطانی. 

وی ادامه داد: این عزاداری‌ها باعث تقویت و قوت ایمان جامعه می‌شود که نتیجه‌اش می‌شود ارتباط انسان‌ها با خداوند متعال. در آن زمان حضرت رضا (ع) دشمنان بهصورت موزیانهای می‌خواستند القا کنند در کربلا امام حسین (ع) شهید نشده است. برپایی مجالس عزا در آن زمان باعث تواصی به حق می‌شد و جامعه در یادش می‌ماند که پسر پیامبر شهید شده است و قاتلین او هم چه کسانی‌اند.

این مسئول با اشاره به اینک رهبر انقلاب اختلاف‌افکنی دشمنان را برای نابودی کشور را راهبردی خطرناک معرفی کردند که بایست از آن جلوگیری کرد، افزود: این اختلاف‌افکنی طرحی است برای سوریه‌سازی ایران. اینها همه تلاش‌های دشمنان است که امروز نیز ادامه دارد و دارند نیرو سازی می‌کنند.

وی رهبر انقلاب را نسبت به این استان دغدغه‌مند خواند و همه مسئولان را به خدمت هرچه بیشتر به این مردم وفادار و عزیز، توصیه کرد.

امام جمعه اشتهارد با توجه به فرارسیدن سالگرد اغتشاشات گفت: قطعاً صبر نیروهای امنیتی در برخورد با این درگیری‌ها، در خاموش شدن این آتش مؤثر بود که افزون بر این، اقدامات امنیتی اخیر نیز موجب قوت و برتری دست اطلاعاتی و امنیتی نظام شده، این دستاورد مهمی است و باعث کنترل کشور شد اما دشمن همچنان در تبلیغات فعال است.

این مسئول با اشاره به آماری از یکی از دانشگاه‌های کشور در پایش وضعیت حجاب و عفاف گفت: این دانشگاه درصد کشف حجاب و هنجارشکنی را در جامعه حدود پنج درصد اعلام کرده اما وقتی برای ارزیابی نزد مردم رفته‌اند، مردم برآورد شأن چیزی حدود چند برابر این آمار حقیقی کف میدان بوده است. این نتیجه تبلیغات و پروپاگاندای دشمن است که همه ما بایست هشیار بدان باشیم.

 

انتهای پیام
captcha