عشق ملت ایران به اهل‌بیت(ع)، تضمین مصونیت کشور از بحران‌هاست
کد خبر: 4169107
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
آیت‌الله علم‌الهدی:

عشق ملت ایران به اهل‌بیت(ع)، تضمین مصونیت کشور از بحران‌هاست

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه عشق ملت ایران به اهل‌بیت(ع)، تضمین مصونیت کشور از بحران‌ها است، گفت: راهبرد امروز دشمن در بحران‌آفرینی هم مبتنی بر قطع ارتباط مردم با اهل‌بیت(ع) و ولایت است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد،، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی، امروز، 24 شهریورماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، در حرم مطهر رضوی، با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: امروز مصیبت‌بارترین روز در تاریخ صدر اسلام است، زیرا هرچه جنایت در حق اهل‌بیت رسول خدا(ص) انجام دادند، سرمنشأ آن از همین روز بود. اینکه دو قرن و نیم هرچه پسر پیامبر(ص) در کشورهای اسلامی بود، یا در زندان از بین رفت، یا مسموم شد و یا او را در صحرا و شهر تکه‌تکه کردند، همه پس از امروز صورت گرفت و از این جهت، مصیبت امروز حتی از عاشورا و اربعین و 21 رمضان هم سنگین‌تر است زیرا همان‌طور که مرحوم علامه امینی هم در کتاب شریف «الغدیر» نوشته است، تهاجم به خانه صدیقه اطهر در دومین روز پس از ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) صورت گرفت.

وفات رسول خدا(ص)، سرآغاز همه مصیبت‌ها

وی افزود: همه پریشانی‌ها از امروز آغاز شد. عبدالله ابن عباس نقل می‌کند: «لَمَّا حَضَرَ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ اَلْوَفَاةُ بَكَى حَتَّى بَلَّتْ دُمُوعُهُ لِحْیَتَهُ» یعنی زمانی که پیامبر خدا(ص) به لحظه احتضار رسید، به‌قدری اشک می‌ریخت که محاسن مبارکش به اشک چشمانش خیس شده بود. در ادامه روایت آمده «فَقِیلَ لَهُ: یَا رَسُولَ اَللَّهِ مَا یُبْكِیكَ» یعنی ای نبی خدا(ص) برای چه گریه می‌کنید؟ «فَقَالَ أَبْكِی لِذُرِّیَّتِی وَ مَا یَصْنَعُ بِهِمْ شِرَارُ أُمَّتِی مِنْ بَعْدِی كَأَنِّی بِفَاطِمَةَ بِنْتِی وَ قَدْ ظُلِمَتْ بَعْدِی وَ هِیَ تُنَادِی وَا أَبَتَاهْ فَلاَ یُعِینُهَا أَحَدٌ مِنْ أُمَّتِی» یعنی پیامبر(ص) پاسخ داد برای فرزندانم اشک می‌ریزم، زیرا می‌بینم که بعد از من، اشرار امت به آن‌ها ظلم می‌کنند و با اینکه آن‌ها مرا صدا می‌زنند، اما بازهم از طرف امت یاری نمی‌شوند.

علم‌الهدی بیان کرد: در ادامه روایت نقل شده که «فَسَمِعْتُ فَاطِمَةَ عَلَیْهَا اَلسَّلاَمُ فَبَكَتْ» یعنی فاطمه اطهر(س) هم که این را شنید، شروع به گریه کرد. «فَقَالَ لَهَا رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ لاَ تَبْكِینَ یَا بُنَیَّةُ» یعنی رسول خدا(ص) به دخترش فرمود اشک نریز دختر عزیزم «فَقَالَتْ لَسْتُ أَبْكِی لِمَا یُصْنَعُ بِی مِنْ بَعْدِكَ وَ لَكِنِّی أَبْكِی لِفِرَاقِكَ یَا رَسُولَ اَللَّهِ» فاطمه زهرا(س) در پاسخ به پدر می‌گوید که اشک من نه برای این پیش‎بینی بلکه به خاطر دور بودن و فراق توست ای رسول خدا(ص) و اینجاست که راوی از نبی خدا(ص) می‌شنود «فَقَالَ لَهَا أَبْشِرِی یَا بِنْتَ مُحَمَّدٍ فَإِنَّكِ أَوَّلُ مَنْ یَلْحَقُ بِی مِنْ أَهْلِ بَیْتِی» یعنی حضرت به دختر خود فرمود غمگین نباش که تو اولین نفری هستی که به من ملحق می‌شوی.

قطع ارتباط ملت با امامت، بلای جان امت رسول خدا(ص)

امام جمعه مشهد ادامه داد: اینکه بنا به روایتی 13 شرور رذل به خانه زهرای اطهر بریزند و دختر پیامبر(ص) را دوره کنند، درحالی نبود که کسی شاهد بر ماجرا نباشد بلکه در حقیقت همه مردم این صحنه را دوره کرده بودند اما در برابر ندای فاطمه(س) سکوت کردند و واکنشی نشان ندادند. البته این ملت همان کسانی بودند که 10 سال در رکاب پیامبر(ص) جنگیده بودند، میدان‌دار بیش از 80 جنگ بودند و به مدت یک دهه، هر ظالم و مفسدی را زمین‌گیر می‌کردند اما پس از رحلت رسول خدا(ص)، همین امت مجاهد و مبارز به بلای جان اهل‌بیت پیامبر(ص) تبدیل شدند زیرا ارتباط عاطفی و بینشی آن‌ها با حضرت قطع شده بود.

دشمن به دنبال بحران‌سازی از اختلافات است

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه راهبرد امروز دشمن در بحران‌آفرینی هم مبتنی بر قطع ارتباط مردم با اهل‌بیت(ع) و ولایت است، تصریح کرد: امروزه دشمن متمرکز بر سوءاستفاده از اختلافاتی است که استعداد بحران‌آفرینی دارند. اینکه در شمال غرب کشور تلاش می‌شود تا آتش جنگ تازه‌ای برافروخته شود، اینکه در غرب گروهک‌های تجزیه‌طلب متمرکز می‌شوند و اینکه در داخل هم مسئله اختلاف جنسیتی و حجاب مورد استفاده دشمن قرار می‌گیرد، همه به خاطر این است که یک‌طرف از شمال غرب، یک‌طرف از غرب و یک‌طرف از داخل کشور، مثلث بحران به جان این ملت بیفتد.

وی تأکید کرد: اما اینجا بود که مقام معظم رهبری فرمودند «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه» زیرا چیزی که ما امروز داریم امت رسول خدا(ص) پس از ارتحال حضرت نداشتند و آن ارتباط تنگاتنگ و دلبستگی عمیقی است که میان این ملت با پیامبر خدا(ص)، اهل‌بیت(ع) و اندیشه ولایت وجود دارد. شاهد این مثال نیز 8 میلیون زائری هستند که در دهه آخر صفر به زیارت علی ابن موسی‌الرضا(ع) می‌شتابند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عشق اهل‌بیت(ع)، رابطه عاطفی بین این ملت و پیامبر(ص) به وجود آورده و همه در این مملکت، امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و حضرت زهرا(س) را دوست دارند. برادران و عزیزان، هزاران نفر هستند که با پای پیاده مسیرهای داغ کوه‌های خراسان را طی کرده‌اند و اکنون با پای آبله‎زده در بین ما در نماز جمعه امروز حاضر هستند. علاوه بر این عزیزان، چند کاروان هم از برادران و خواهران اهل سنت از مسیرهای دور به مشهدالرضا(ع) آمده‌اند. همه این‌ها ثابت می‌کند که عشق پیامبر(ص) و فرزندانش، اختلاف قومی و مذهبی باقی نمی‌گذارد و اینجاست که می‌گوییم آمریکا توانایی ایجاد هیچ بحرانی را در این منطقه ندارد همان‌طور که امام راحل فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام
captcha