شوق ولایی مردم خراسان‌جنوبی به دیدار رسید
کد خبر: 4168133
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

شوق ولایی مردم خراسان‌جنوبی به دیدار رسید

شهریورماه همواره برای مردم خراسان‌جنوبی رنگ دیدار با ولایت فقیه را دارد. از 55 سال پیش که حضور رهبر معظم انقلاب را در کالبد طلبه‌ای جوان برای خدمت‌رسانی در منطقه داشتیم تا اکنون که مردم این خطه مشتاق دیدار با ولی فقیه خود هستند.

دیدار مردم با رهبر معظم انقلابشهریور برای خراسان‌جنوبی‌ها همیشه عطر پیوند با ولایت دارد. از 55 سال پیش که حضور رهبر معظم انقلاب را در کالبد طلبه‌ای جوان برای خدمت‌رسانی در منطقه داشتیم تا اکنون که مردم این خطه مشتاق دیدار با ولی فقیه خود هستند، همواره این مردم در خط ولایت فقیه حرکت کرده و این را می‌شود از شرکت در  راهپیمایی‌ها و حمایت از نظام در تمام عرصه‌ها دید.

سیزدهم شهریورماه سال ۱۳۴۷ زمانی که شهرستان فردوس در خراسان زلزله هفت ریشتری را تجربه کرد و ۲۰ هزار جانباخته به همراه داشت، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به اتفاق گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور وارد منطقه شدند و در قالب یک گروه جهادی به خدمت به مردم پرداختند. آن زمان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تنها ۲۹ سال داشتند، اما خدماتی ماندگار به مردم ارائه کردند، آن هم در شرایطی که مردم مورد بی‌توجهی دولت قرار گرفته بودند. در پی حضور روحانیون در منطقه، ۱۲ کامیون از کمک‌های امدادی مردم به منطقه آمده و در بین زلزله‌زدگان توزیع شد. از همان زمان تاکنون مردم خراسان‌جنوبی پی‌گیر حضور ولایت فقیه در استانشان و یا دیدار ایشان بودند.

16 شهریورماه جاری بود که جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی گفت: نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در سال‌های قبل پی‌گیر دیدار مردم استان با مقام معظم رهبری بوده‌اند و دفتر معظم له پی‌گیری‌های صورت گرفته را اجابت کردند و 20 شهریورماه، جمعی از مردم این استان به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌روند. بالاخره امروز این اشتیاق به دیدار می‌رسد و به‌واسطه پی‌گیری‌های نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مردم این دیار با نماینده ولی فقیه خود دیدار می‌کنند. بنابر اعلام مسئولان استان براساس سهمیه‌ای که به خراسان‌جنوبی تعلق گرفته، از همه اقشار در این سفر معنوی حضور دارند و یک هزار و 300 نفر به نمایندگی از جمعیت ۸۰۰ هزار نفری استان با ولی فقیه زمان دیدار می‌کنند.

یکی از افراد اعزامی از خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی می‌گوید: سعی کردم با هشتگ #شوق_دیدار، فضای منجازی را مملو از عشق به رهبری کنم و این امر را به دوستانم نیز سفارش کردم، چراکه این اتفاق از تمام اتفاق‌هایی که در فضای مجازی پررنگ می‌شود، مهم‌تر است چراکه رهبر یک ملت قرار است با مردمش دیدار کند.

وی افزود: شعف وصف‌ناشدنی درونم تنها با دیدار با رهبر معظم انقلاب به بروز شادی می‌رسد، چراکه این دیدار برایم زندگی است و قرار است از نکته‌های بیان شده در آن ره‌توشه بردارم. نکته‌هایی که باید در زندگی یک ایرانی مسلمان دیده شود تا با وحدت، پیروزی خود را حفظ کنیم.

زهره رهبردار، یکی دیگر از افراد اعزامی نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی می‌گوید: خبر دیدار را در خبرگزاری‌ها دیدم و باورم نمی‌شد که قرار است من نیز به دیدار بشتابم و این یکی از آرزوهای زندگی‌ام بود که در بهترین مکان و زمان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه دعا برای عاقبت به‌خیری خانواده‌ام و ملت ایران از خواسته‌هایم است، افزود: آرزو دارم خودم و فرزندانم همواره در مسیر ولایت حرکت کنیم، چراکه اگر در این راه حرکت کنیم زندگی سعادتمند و پیروزمندانه‌ای خواهیم داشت که موجب حیرت جهان خواهد شد.

آیینه‌دار، از خانواده شهدا نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: این دیدار برای اولین بار نصیبم شد و این سفر را به نیابت از پدربزرگ شهیدم محمدحسین آیینه‌دار می‌روم که امیدوارم مورد قبول واقع شود. می‌دانم این دیدار از رزق پدربزرگ شهیدم بود.

وی با بیان اینکه حضرت آقا بیشتر نقش یک پدر برای فرزندان ایران را دارند و چه زیباست دیدار پدر و فرزندان و نصحیت‌هایی که فرزندان به آن نیاز دارند، تصریح کرد: با توجه به وصیت‌نامه پدربزرگ شهیدم باید همواره در مسیر ولایت حرکت کرد و این دیدار در راستای حرکت در این مسیر است.

آیینه‌دار بیان کرد: شاید این دیدار یک جرقه باشد برای قدم گذاشتن در مسیری که پایانی ندارد و باید همواره برای سعادتمند و عاقبت به‌خیر شدن به این مسیر توجه داشت و این امر در توالی نسل‌ها نباید رنگ ببازد، در غیر این صورت ایران پیروزی خود را در جهان از دست خواهد داد.

انتهای پیام
captcha