غافل‌گیری در قاموس بسیجی‌ها جایی ندارد
کد خبر: 4168049
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

غافل‌گیری در قاموس بسیجی‌ها جایی ندارد

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به برپایی غافل‌گیری در قاموس بسیجی‌ها جایی ندارد به برخی از ویژگی‌های شهید مصطفی صدرزاده اشاره کرد و گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند مثل مصطفی باشید، به خاطر برنامه‌های فراگیر این شهید بزرگوار است که در عرصه‌های مختلف فعال بود و برای همراه کردن مردم و کم کردن فاصله آنها با دین و برقراری ارتباط جوانان با مسجد فعالیت می‌کرد.

علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم ع

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم امروز ۱۹ شهریورماه در مرحله استانی رزمایش «مثل مصطفی» با حضور فعالان فرهنگی هنری بسیج استان اظهار کرد: دشمنان هر روز به بهانه‌ای درصدد ضربه زدن به نظام عظیم اسلامی هستند و بسیج باید همواره در صحنه باشد و کنشگری انجام دهد؛ زیرا سد کردن رخنه دشمن بسیار مهم‌تر از ترمیم رخنه و نفوذ است.

اکبری با بیان اینکه غافل‌گیری در قاموس بسیجی‌ها جایی ندارد، به برخی از ویژگی‌های شهید مصطفی صدرزاده اشاره کرد و افزود: اینکه از جوانی نورانی و تأثیرگذار نام برده می‌شود و رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند مثل مصطفی باشید، به خاطر برنامه‌های فراگیر این شهید بزرگوار است که در عرصه‌های مختلف فعال بود و برای همراه کردن مردم و کم کردن فاصله آنها با دین و برقراری ارتباط جوانان با مسجد فعالیت می‌کرد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم روایت اول و مطالبه‌گری و امیدآفرینی در جامعه را رسالت فعالان فرهنگی هنری بسیج دانست و با اشاره به کارگروه‌های ۱۱ گانه این رزمایش، اظهار کرد: دشمنان با اسلام ناب و ایران قوی دشمنی دارند.

اکبری قدرت روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی به اعتراف همگانی کشورهای خارجی را یادآوری کرد و گفت: نزدیک شدن به قله در فرمایشات رهبر معظم انقلاب برگرفته از آینده‌نگری کامل معظم له نسبت به وضعیت فعلی کشور دارد.

وی با اشاره به برنام‌ها و مناسبت‌های مختلف همچون هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و دهه بصیرت، دهه فجر و ... تا پایان سال، تأکید کرد: رزمایش مثل مصطفی تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه دارد و کار بسیجیان شبانه‌روزی است و تعطیل‌بردار نیست.

این مقام مسئول با قرائت بخشی از وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: این شهید بزرگوار عامل به وصیت خویش بوده و امروز به تبعیت از رهنمودهای مقام عظمای ولایت در رزمایش «مثل مصطفی» عهد می‌بندیم همچون شهید صدرزاده با تمام ظرفیت کار کنیم تا وصیت‌نامه شهید سلیمانی بر زمین نماند.

وی در پایان با اشاره به رشد چشمگیر در عرصه‌های مختلف جهاد علمی، هنری، مردم‌داری،  مردم‌یاری و مردم‌نوازی که شاخصه خاص سپاه و بسیجیان است، تأکید کرد: مطالبه‌گری از مسئولان و امیدآفرینی در بین مردم از رسالت‌های فعالان فرهنگی هنری و رسانه‌ای بسیج است.

ترویج فرهنگ بسیجی راه برون‌رفت از مشکلات است

در ادامه، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با بررسی تاریخ صدر اسلام تا پیروزی انقلاب اسلامی، آنچه به صورت برجسته دیده می‌شود، فرهنگ ایستادگی، مقاومت و پایداری است.

وی افزود: اگر خواهان رشد و تعالی ایران اسلامی هستیم باید فرهنگ ایستادگی و مقاومت را نهادینه کنیم زیرا تنها راه برون‌رفت از مشکلات موجود همین مؤلفه‌هاست، ایستادگی و مقاومت اصل جدایی‌ناپذیر از جمهوری اسلامی است. 

حسین‌میرزایی با بیان اینکه آن گروه و نهادی که به دنبال فرهنگ ایستادگی و مقاومت بوده، بسیج است، تصریح کرد:  بسیج متعلق به عصر کنونی نیست و از صدر اسلام بوده است اما از حدود ۴۴ سال گذشته با فرماندهی امامین انقلاب، تجلی بیشتری پیدا کرد. 

وی تاکید کرد:  تنها فرهنگی که بتواند ایران اسلامی را از حوادث نجات داده و منجر به رشد و تعالی شود، فرهنگ بسیجی است که سیاست دولت سیزدهم و مسئولان استان حرکت به سمت فرهنگ بسیجی در تمامی عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری مردمداری، مردم‌یاری، استکبار ستیزی، در میدان بودن،  عدالت طلبی، خودباوری، ولایت محوری و... را از شاخص‌های اصلی فرهنگ بسیجی دانست و تصریح کرد:  اگر تفکر بسیجی بر فضای جامعه حاکم شود، پویایی ایجاد خواهد شد. 

وی ترویج فرهنگ بسیجی را راه برون‌رفت از مشکلات عنوان کرد و گفت: فرهنگ بسیجی به دنبال تفکر و نوآوری است تا کشور به ظرفیت‌های داخلی تکیه کرده و از خارج بی نیاز شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری به انتخابات  ۱۱ اسفندماه امسال اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف یکی از راه‌های افزایش اقتدار کشور خواهد بود و نقس بسیجیان در این عرصه غیرقابل انکار است. 

انتهای پیام
captcha