قرآن بهترین منبع برای شناخت پیامبر(ص) است
کد خبر: 4167554
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

قرآن بهترین منبع برای شناخت پیامبر(ص) است

امام جمعه کرمان قرآن را بهترین منبع برای شناخت پیامبر(ص) دانست و گفت: در آیات بسیاری صفات پیامبر(ص) بیان شده است که دلسوز بودن، توجه به مردم در همه لحظه‌ها، رفتار توأم با رحمت و رأفت از جمله این ویژگی‌ها است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۱۷ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: جاذبه‌های دنیا به خشم خداوند نزدیک‌ترین است و باید مراقب بود تا جاذبه‌های دنیا ما را از تقوا دور نکند.

وی با اشاره به مباحث گذشته مبنی‌بر اینکه امام حسین(ع) در سه سطح با مردم اتمام حجت‌کرد، افزود: اگر خواص جامعه به هر دلیلی به وظیفه خود عمل نکردند، امام جامعه مستقیماً با توده مردم سخن می‌گوید.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود زیارتنامه‌های مختلف، اظهار کرد: در تمام این زیارتنامه‌ها یک دوره معارف دین، پیام‌های مهم تربیتی و دو خط وجود دارد که یک خط همبستگی مردم در یک جهت واحد و ساماندهی حرکت‌های مردم در مسیر توحید است. خط دوم نیز تبعیت از امام حق جامعه است و عصاره این دو خط در تولی و تبری جلوه کرده که در فروع دین از آن اسم می‌بریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه دین ۵ اصل اعتقادی و همچنین اصول عملی دارد، ادامه داد: یکی از مهمترین اصول عملی دین خط تولی و تبری است که به معنای دوستی با امام جامعه و دوستان او و دشمنی با دشمنان امام جامعه و پیروان آنها است.

وی با بیان اینکه امام حق امامی است که ابتدا خود به دستورات خداوند جامه عمل بپوشاند و بر مبنای کتاب خدا حکم کند، افزود: اولین درس امام به توده مردم امام شناسی است. مردم باید امام عدل و حق را بشناسند اما غبارها و فتنه‌ها تلاش می‌کنند تا امام حق را خانه‌نشین کنند؛ در زمان انبیا و ائمه(ع) اینگونه بود و در زمان غیبت نیز می‌خواهند جانشینان به حق امام معصوم را خانه‌نشین کنند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: محور حق همواره در طول تاریخ مورد هجمه دشمن بوده است. در تاریخ معاصر و در زمان مشروطه نیز دشمن می‌خواست محور حق جامعه را کنار بزند. در اغتشاشات سال گذشته مهمترین محوری که مورد هجمه قرار گرفت ولایت‌فقیه بود زیرا تا زمانی که توده مردم پشتیبان امام حق باشند دشمن نمی‌تواند نقشه‌های خود را عملی کند.

وی با بیان اینکه اولین درس امام حسین(ع) به مردم شناخت امام حق است، اظهار کرد: امام حق مشخصاتی دارد که عمل به دستورات خداوند و جاری کردن حکم خدا در تمام سطوح جامعه از جمله این ویژگی‌ها است. امام حسین(ع) ۴ خواسته از مردم دارد که بنی‌امیه همین ۴ خواسته را مورد هدف قرار دادند و موفق شدند هزاران مسلمان را در کربلا پشت سر خود داشته و امام را در محاصره مطلق قرار دهند. تلاش امام حسین(ع)، امام‌شناسی و تلاش معاویه و یارانش امام‌ستیزی بود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم با گرامیداشت یاد شهدای واقعه ۱۷ شهریور و بیان اینکه این واقعه بستر را برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فراهم کرد، گفت: یکی از کارهای استکبار با کسانی که با آنها همراه نمی‌شوند حذف فیزیکی آن فرد است. واقعه برج‌های دو قلو در آمریکا بهانه‌ای شد تا آنها مردم مظلوم بسیاری در نقاط مختلف دنیا را به خاک و خون بکشند و جنایات فراوانی انجام دادند.

وی با تسلیت سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن‌مجتبی(ع)، اظهار کرد: جلوه‌هایی از دفاع از مظلومیت، انسانیت و آزادگی را در پیاده‌روی اربعین شاهد بودیم. ۲۰ میلیون نفر در این پیاده‌روی شرکت کردند و سهم ایرانی‌ها بیش از ۴ میلیون نفر بود و باید به این مردم تبریک گفت. حضور میلیونی اربعین در پیاده‌روی جاماندگان اربعین نیز قابل تقدیر است و این حرکت‌ها برای دشمن یأس‌آور است به همین دلیل در رسانه‌های خود مراسم اربعین را انعکاس نمی‌دهند.

امام جمعه کرمان قرآن را بهترین منبع برای شناخت پیامبر(ص) دانست، افزود: در آیات بسیاری ویژگی‌ها و صفات پیامبر(ص) بیان شده است که یکی از این ویژگی‌ها توجه به توده‌های مردم است. پیامبر از جنس مردم و از متن جامعه است و تنها متعلق به گروه اشراف و طبقات بالای جامعه نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان اظهار کرد: دلسوز بودن، توجه به مردم در همه لحظه‌ها، علاقه شدید به توده مردم، رفتار توأم با رحمت و رأفت با مردم، رحیم بودن و هدایت کردن مردم از جمله ویژگی‌هایی است که در قرآن برای پیامبر(ص) ذکر شده است. همچنین زمان‌شناسی، مردم‌شناسی و دشمن‌شناسی از ویژگی‌های امام حسن(ع) بود که با این شناخت بهترین تصمیم را برای پیش‌برد اسلام گرفت.

انتهای پیام
captcha