قیام 17 شهریور برآمده از دل اربعین و تبلور وحدت مردم است
کد خبر: 4167552
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

قیام 17 شهریور برآمده از دل اربعین و تبلور وحدت مردم است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: در ۱۷ شهریور سال ۵۷، مردم بی‌دفاع ایران به خاک و خون کشیده شدند، این روز برآمده از دل اربعین‌ها و قیام امام حسین(ع) است و مبنای فکری آن نیز در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بوده که تبلور وحدت مردم است.

محمد جلائی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد جلائی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان امروز، 17 شهریورماه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت سالروز تاریخی 17 شهریور و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در جریان تاریخی انقلاب اسلامی ایران، حقیقت چهره روشنفکران عصر پهلوی را بر ملا کرد.

وی با اشاره به اینکه با قیام امام(ره) در سال 42، مطالبه مردم در خصوص جمع کردن بنیان شاهنشاهی در ایران جرقه خورد، افزود: در ماه رمضان سال 57 پیام هشت ماده‌ای امام خمینی(ره) در ماه رمضان با معنویت در جامعه پیوست خورد.

جلائی با بیان اینکه مردم در 16 شهریور سال 57 در میدان آزادی تجمعی با سخنرانی آیت‌الله بهشتی داشتند و در همان روز با دست‌نوشت‌هایی اعلام کردند که از این پس نام این میدان، میدان آزادی است، گفت: در 17 شهریور سال 57، مردم بی‌دفاع ایران به خاک و خون کشیده شدند، این روز برآمده از دل اربعین‌ها و قیام امام حسین(ع) است و مبنای فکری آن نیز در قیام 15 خرداد 1342 بوده که تبلور وحدت مردم است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تصریح کرد: امام خمینی(ره) همواره نهضت انقلابی مردم را همراه با دستی غیب و الهی می‌دانستند؛ غیب و غیب باوری در نهضت الهی و جمهوری اسلامی یک واقعیت است و اینکه مقام معظم رهبری از قله‌ها سخن می‌گویند آن هم به واسطه انگیزه الهی و وحدت آحاد ملت حول این انگیزه الهی است.

وی انگیزه الهی و وحدت آحاد ملت را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: قیام امام حسین(ع) به گونه‌ای طراحی شده که هم در گذشته، حال و آینده مسیر روشن و سعادت بشر است لذا باید مسیر اربعین و امام حسین(ع) را درست معنا کرده و ادامه دهیم و پشت‌سر ولی‌فقیه حرکت کنیم. دشمن در تمام زمان‌ها و با همه توان‌ به توطئه می‌پردازد، مسیر پیش‌رو مسیر پیروزی بوده به شرط اینکه ولی زمان را شناخته و خسته راه نشویم و باید با تمام قوا با بصیرت و هوشیاری توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.

انتهای پیام
captcha