برگزاری اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای «امام رضا(ع)» در مهرماه
کد خبر: 4167441
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

برگزاری اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای «امام رضا(ع)» در مهرماه

دبیر اجرایی سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: اختتامیه این جشنواره در نیمه اول مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد که جوایز آن شامل تشرف تمامی برگزیدگان به حرم مطهر رضوی با میزبانی آستان قدس رضوی و در مرحله بعد تندیس ویژه جشنواره و لوح تقدیر و هدیه نقدی خواهد بود.

جشنواره رسانه ای امام رضاعماد وحدت، دبیر اجرایی سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، به تشریح اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و بیان کرد: اصلی‌ترین هدف برگزاری این جشنواره شناسایی و شبکه‌سازی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان محتوا در حوزه‌ سیره و معارف مرتبط با امام رضا(ع) است‌. البته اهداف دیگری از قبیل ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای با مضامین رضوی، عمق‌بخشی به محتواهای اهل بیت(ع)، تعمیم و گسترش تولیدات رضوی برای برگزاری این جشنواره را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: این آثار در شش محور شامل سیره حضرت رضا(ع)، زائر و زیارت رضوی، وقف و نشر، تبیین مفهوم خدمت کریمانه در سیره امام هشتم(ع)، هویت مشهد رضا(ع) به‌عنوان نماد شهری زیارتی و بررسی جایگاه جهاد تبیین در سیره و کلام ائمه اطهار(ع) جمع‌آوری شده است. 

وحدت در خصوص تعداد آثار دریافت‌شده، بیان کرد: مجموع آثاری که از طریق دبیرخانه مجموعه به جشنواره ارسال شده است، تعداد ۳۷۵۱ اثر است که به مرحله نهایی داوری جشنواره رسیدند و در قالب دو مرحله غربال‌گری افراد و آثار شایسته تقدیر، شناسایی شده‌اند. 

دبیر اجرایی سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، در خصوص برندگان این جشنواره افزود: این جشنواره تنها سه رتبه برتر ندارد، بلکه در تمامی بخش‌ها، آثار با یکدیگر ارزیابی شده‌اند و در هر بخش سه اثر برتر انتخاب شده است. بخش‌های جشنواره شامل رسانه‌های تحریری، رسانه‌های مجازی، رسانه‌های صوتی و تصویری، عکس و گرافیک، مقاله و پایان‌نامه و پویش مردمی نشر معارف رضوی است. 

وی اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره در نیمه اول مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد که جوایز آن شامل تشرف تمامی برگزیدگان به حرم مطهر رضوی با میزبانی آستان قدس رضوی و در مرحله بعد تندیس ویژه جشنواره و لوح تقدیر و هدیه نقدی خواهد بود. 

وحدت در خصوص داوران این جشنواره تصریح کرد: ۵۰ داور خبره و سرشناس رسانه‌ای کشور که در رسانه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، داوری این جشنواره را برعهده داشته‌اند. همچنین مجموع برگزیدگان توسط این داوران شناسایی شده‌اند. 

دبیر اجرایی سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، در خصوص اختتامیه و برنامه‌های آن گفت: در تلاش هستیم که در حاشیه مراسم اختتامیه دو رویداد خوب را به ارمغان بیاوریم. نخستین فعالیت برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی برگزیده‌ ارائه شده به جشنواره است که در نگارخانه رضوان به نمایش گذاشته خواهد شد. دومین رویداد نیز ویژه‌ اکران آثار نمایشی مانند فیلم کوتاه و برنامه‌های تلویزیونی و تیزرهای برگزیده جشنواره است، که در یکی از مجتمع‌های سینمایی مشهد به همراه نقد و بررسی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha