مردمی‌سازی؛ مهمترین راه نجات مشکلات اقتصادی کشور
کد خبر: 4166377
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
آیت‌الله حسینی در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد

مردمی‌سازی؛ مهمترین راه نجات مشکلات اقتصادی کشور

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مهمترین مشکل کشور و مردم مسائل اقتصادی است گفت: برای حل این مشکل، بهترین کار مردمی‌سازی اقتصاد و سپردن کار به دست مردم است و دولت باید از تصدی‌گری خود بکاهد و اختیارات بخش خصوصی را گسترش دهد.

آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده ولی‌ فقیه در کشور عراق و عضو مجلس خبرگان رهبریآیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده ولی‌ فقیه در کشور عراق و عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان، اظهار کرد: ولی فقیه عمود نظام ماست و آرامش، امنیت و وحدت وابسته به ولایت فقیه است. مجلس خبرگان پشتیبان ولی فقیه است، لذا ممکن است انتخابات مجلس خبرگان در نان و آب مردم نمودی نداشته باشد، اما اعضای مجلس خبرگان یک نیروی آماده برای تعیین ولی فقیه هستند و اگر چنین اهمیتی برای مردم توضیح داده شود، رغبت آنان برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مهمترین فرق نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام‌ها وجود ولایت فقیه است، افزود: باید در طول سال به روش‌های مختلف از جمله مباحثات تلویزیونی، ساخت برنامه در فضای مجازی و سخنرانی در مساجد و حسینیه‌ها، اهمیت حضور در انتخابات مجلس خبرگان برای مردم شرح داده شود.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعضای این مجلس مسئولیت اجرایی ندارند، اما مشکلات مردم را به گوش مسئولان اجرایی و دولتمردان می‌رسانند، تصریح کرد: پس از انتقال مشکلات به مسئولان نیز پیگیر حل آنها هستیم و در صورت ضرورت راهکار هم ارائه می‌دهیم.حتی در ایام انتخابات نیز به افرادی که به دیدنم می‌آیند می‌گویم باید خالصانه برای رضای خدا و حفظ نظام به ما رأی دهید، نه اینکه انتظار حل مشکلی در حوزه‌های اجرایی را داشته باشید، زیرا این کارها در حوزه اختیارات ما نیست.

حسینی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل کشور و مردم مسائل اقتصادی است، ادامه داد: برای حل این مشکل، بهترین کار مردمی‌سازی اقتصاد و سپردن کار به دست مردم است و دولت باید از تصدی‌گری خود بکاهد و اختیارات بخش خصوصی را گسترش دهد.

وی با تأکید بر اهمیت ایجاد فضای رقابت کامل در اقتصاد کشور، بیان کرد: باید از انحصارگرایی جلوگیری شود، زیرا این باعث فرصت‌طلبی عده‌ای سودجو می‌شود، باید اصل را بر این گذاشت که هر کسی آزاد است، مگر در مواردی که به مصلحات عمومی خدشه وارد می‌شود، در حالی‌که اکنون متأسفانه اصل بر این است که هر کاری ممنوع است مگر با اخذ مجوز.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان اظهار کرد: اگر آزادی اقتصادی در جریان باشد و اقتصاد در دست مردم قرار گیرد، دیگر دولت مورد انتقاد نخواهد بود، زیرا همه چیز دست خود مردم است و در صورت پرهیز دولت از قیمت‌گذاری دستوری، قیمت‌ها نیز عادلانه خواهد شد و این موضوعات در اسلام نیز مورد تأکید است، بنابراین باید اقتصاد را به مردم سپرد و دولت تنها نظارت کند که حق کسی پایمال نشود و با فسادها برخورد شود.

حسینی در پایان گفت: اگر مثلاً تولید مرغ آزاد و اجازه داده شود هر کسی با نرخ دلخواه مرغ تولید کند، بر اثر ایجاد رقابت، قیمت مرغ منصفانه خواهد شد و صادرات هم افزایش می‌یابد. مثلاً اخیراً به دلیل کمبود مرغ در داخل، صادرات به عراق قطع شد، در حالی‌که باید تولید افزایش یابد نه اینکه صادرات قطع شود، یا چرا گفته می‌شود مردم برق کم مصرف کنند؟ باید اجازه داده شود هر کس به هر میزانی که می‌خواهد برق مصرف کند و به جای آن برق بیشتر تولید و از کسانی که مصرف بالایی دارند، هزینه آن دریافت شود. این‌ها اقداماتی است که به درآمدزایی برای کشور نیز ختم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha