جهاد تبیین و روایت‌گری حادثه عاشورا بر هنرمندان ضروری است
کد خبر: 4166326
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
آیت‌الله فرحانی:

جهاد تبیین و روایت‌گری حادثه عاشورا بر هنرمندان ضروری است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن بازدید از موکب «فرهنگ هنر» در شلمچه با اشاره به تلاش گروه‌های تئاتر در روایت عاشورا گفت: این کار هنری نقش مهمی در انعکاس این حادثه دارد و ضرورت جهاد تبیین و روایت‌گری حادثه عاشورا را بر هنرمندان ما می‌نهد.

آیت الله فرحانیبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه، دهم شهریورماه ضمن بازدید از موکب «فرهنگ و هنر» در مرز شلمچه، حادثه کربلا را بزرگ‌ترین و استثنایی‌ترین حادثه هنری در تاریخ دانست و گفت: حضور مقدس سیدالشهدا(ع) به‌عنوان کارگردان در این صحنه، قیام عاشورا را به یک صحنه جاودانه در تاریخ بشریت تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه در این صحنه، هر فرد نقش خود را ایفا می‌کند، اظهار کرد: اگر نگاه دقیق و ظریف امام حسین(ع) در مدیریت این صحنه نبود، حادثه عاشورا جاودانه نمی‌شد.

آیت‌الله فرحانی با اشاره به همایش بین‌المللی «روایت راهیان» گفت: هنرمندان حوزه هنری با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند در تلاشند تا این حادثه را در اربعین حسینی به نمایش درآورده و به رؤیت همگان برسانند. این کار هنری نقش مهمی در انعکاس این حادثه دارد و ضرورت جهاد تبیین و روایت‌گری حادثه عاشورا را بر هنرمندان ما می‌نهد.

وی از تلاش‌های برگزارکنندگان همایش بین‌المللی «روایت راهیان» تشکر کرد و تأکید کرد: باید حمایت بیشتری از این حرکت هنری و هنرمندان متعهد داشته باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: خوزستان، دروازه تشیع در ایران اسلامی است و زمینه کار هنری و روایت‌گری و شعر و شاعری در این منطقه بسیار بالاست.

گفتنی است، هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان «روایت راهیان» از یکم تا سیزدهم شهریورماه در نقطه صفر مرزی شلمچه با همکاری و مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود. این هنرمندان از پنجم تا پانزدهم شهریورماه در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا به اجرای برنامه می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha