آموزش ۱۰۰ هزار نفر در کانون‌های مساجد مناطق محروم
کد خبر: 4166258
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
وزیر ارشاد خبر داد:

آموزش ۱۰۰ هزار نفر در کانون‌های مساجد مناطق محروم

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه شعار محوری وزارت ارشاد نهضت بازگشت به مساجد است، گفت: طی یک سال گذشته در ۷۰ شهر محروم بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در کانون‌های فرهنگی ـ هنری آموزش دادیم.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، دهم شهریور ماه در جریان سفر یک روزه به لرستان در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: در سه دهه اخیر اتفاق مهمی در حوزه مدیریت فرهنگی اتفاق افتاده به دلیل شکافی که بین مدیریت فرهنگ و اسناد بالادستی و حکمرانی بود به تدریج ابزار حکمرانی کند و حوزه فرهنگی کند و ضعیف شد.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر دولت کارهای مهمی برای حوزه فرهنگ و هنر انجام داده است، بانک‌ها را موظف کردیم یک درصد بودجه خود را به حوزه فرهنگی اختصاص بدهند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سال گذشته یازده فیلم را به جشنواره رساندیم، اضافه کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد جوانان ما موسیقی گوش می‌دهند باید ببینیم چه‌کار کنیم که ذائقه آنها را بدانیم.

وزیر ارشاد با اشاره به ساخت سمفونی ویژه کنگره‌های شهدای تمام استان‌ها و اینکه سالانه ۱۱۰ هزار جلد مجوز نشر از سوی وزارت ارشاد صادر می‌شود، ادامه داد: موفق شدیم وزارت فرهنگ و ارشاد را از یک وزارتخانه تنظیم‌گر به سمت وزارتخانه عملیاتی در حوزه فرهنگی ببریم.

اسماعیلی با بیان اینکه شعار محوری ما نهضت بازگشت به مساجد است، اظهار کرد: طی یک سال گذشته در ۷۰ شهر محروم بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در کانون‌های فرهنگی هنری آموزش دادیم.

وی فزود: مقام معظم رهبری از سال ۶۸ تاکنون گفتند تهاجم فرهنگی و گفتند نقطه درگیری اصلی ما در مسایل فرهنگی است خود نهضت امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی یک مقاومت فرهنگی در مقابل تهاجم ۲۰۰ ساله است.

وزیر ارشاد اضافه کرد: در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۲۴ اقدام عملی، راهبرد و چشم‌انداز داریم و گزارش فصل به فصل آن را داریم. بنا داریم امسال در استان‌ها شورای فرهنگ عمومی را تقویت کنیم، بعد از اینکه هر استان برش فرهنگی خود را تدوین و ارائه دهد بودجه مستقل از بودجه استان در اختیار شورای فرهنگ عمومی قرار می‌گیرد.

وی افزود: آمادگی کامل برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی، تحقیقی و فعالیت‌های فرهنگی هنری داریم.

 

انتهای پیام
captcha