تمرکز دشمن در جنگ ترکیبی بر افکار جوان و نوجوان است
کد خبر: 4166122
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

تمرکز دشمن در جنگ ترکیبی بر افکار جوان و نوجوان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نباید برخی ضدارزش‌ها مانند بی‌حجابی در کشور تبدیل به فرهنگ شود، گفت: باید مراقب بود چراکه دشمن در جنگ ترکیبی روی افکار جوان و نوجوان ما کار می‌کند.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، شامگاه، 8 شهریورماه با اشاره به اینکه طی نگاهی به تاریخ و آثار تاریخی، شاهد پوشش بسیار اسلامی را از مردمان روزگاران دور نیز هستیم، اظهار کرد: تاریخ‌نویسان نیز بر این موضوع اشاره دارند که  برای همه ادیان موضوع پوشش و حجاب وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در برخی سنوات گذشته به موضوع عفاف و حجاب در کشور توجه نشده که ممکن است دلیل آن رویکردهای غربی متولیان در برخی سنوات بوده است، گفت: نمی‌گوییم که مسئولان در گذشته، ترویج بی‌حجابی داشته‌اند، اما نسبت به موضوع عفاف و حجاب بی‌توجهی صورت گرفته و از طرفی دشمن با جنگ ترکیبی تمام عیاری که از ابتدای انقلاب به موازات جنگ سخت برای کشور برنامه‌ریزی کرده و از طریق امپراطوری رسانه‌ای خود یا عوامل فریب خورده در داخل کشور این را به جوان و نوجوان ما القا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در جنگ سخت، دشمن، خاکریز، تجهیزات و هدف دشمن مشخص و در جنگ نرم و ترکیبی دشمن و هدف او نامشخص است، تصریح کرد: دشمن در جنگ ترکیبی به‌طور خزنده و از طرق مختلف اقدام می‌کند به طوری که بعد از مدتی مشاهده می‌شود برخی ارزش‌ها کمرنگ شده یا از دست رفته‌اند و برگشت به آن هم سخت شده است.

طالبی با بیان اینکه نباید برخی ضدارزش‌ها مانند بی‌حجابی در کشور تبدیل به فرهنگ شود، گفت: وقتی به فرهنگ تبدیل شد، برای برگشت به قبل، سال‌ها طول خواهد کشید تا جامعه متقاعد شود که آن فرهنگ مضر است و انسان را به سمت پوچی سوق می‌دهد، لذا باید مراقب بود چون دشمن در جنگ ترکیبی روی افکار جوان و نوجوان ما کار می‌کند.

وی در ادامه خراسان‌جنوبی را از استان‌های مذهبی و با مردمانی مؤمن و متدین معرفی کرد و افزود: در خراسان‌جنوبی به دلیل اینکه اقدامات خوبی در راستای حل معضل بدحجابی و کشف حجاب انجام گرفته و از طرفی مردم استان انسان‌هایی مذهبی، دین مدار و دارای اعتقادات بالایی هستند، این حرام شرعی و سیاسی(بی‌حجابی) در استان به حداقل رسیده و وضعیت بهتری را نسبت به سایر نقاط در اینجا شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از مطالبات همیشگی مردم خراسان‌جنوبی از مسئولان این است که چرا در جامعه اسلامی که 99 درصد آن را مردم محجبه و عفیف تشکیل می‌دهد، باید تعداد انگشت شماری از افراد بی حجاب، مردم را آزرده خاطر کنند و لذا عموم مردم از این پدیده زشت رنج می‌برند و مطالبه دارند.

طالبی ادامه داد: از طرفی در قانون کشور برای هر جرمی مجازاتی مشخص شده و هر کس بزهی مرتکب شود باید مجازات شده و این مطالبه مردمی است، لذا تمام مردم باید قانون را رعایت کرده و به آن تمکین داشته باشند. این مطالبه مردم بوده که این طیف از جامعه چنانچه اعتقادی هم به شئونات اسلامی و مذهبی ندارند و برای آنها موضوع حجاب و عفاف مهم نیست باید همانطور که در هر مشکلی قانون را فصل الخطاب می دانند، در این خصوص هم به قانون تمکین کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این‌ها هم فرزندان و مردم جامعه هستند و اگر نقش دشمن را برای اینها تبیین کنیم قطع به یقین خیلی از این‌ها در رفتار خود تجدید نظر خواهند کرد و این موارد را اصلاح خواهند کرد.

طالبی ادامه داد: مواردی از کشف حجاب که احساس شود به‌صورت سازمان یافته به این مسائل دامن می‌زنند و یا مغرضانه در زمین دشمن کار می‌کنند این افراد را باید مجاب کنیم که به قانون تمکین کنند، اما افرادی که غفلت می‌کنند و یا به هر دلیلی برای آن‌ها این موضوع اهمیت نداشته باشد باید در خصوص اینها کار فرهنگی کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی در گذشته کم‌کاری شده و زمین به دشمن واگذار شده است، گفت: امروز باید کار فرهنگی را از خانواده‌ها و مهدکودک‌ها شروع کنیم و در این خصوص به جامعه هدف و مربی آموزش دهیم. مجموعه‌های فرهنگی بسیاری داریم که باید به وظیفه خود عمل کنند، در واقع باید امر به معروف و نهی از منکر را به طور واقعی در جامعه پیاده کرد.

انتهای پیام
captcha