شهیدان رجایی و باهنر اخلاق را در کنار سیاست حفظ کردند
کد خبر: 4165983
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

شهیدان رجایی و باهنر اخلاق را در کنار سیاست حفظ کردند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فدایی انقلاب بودن یعنی انقلاب را برای مردم و کشور بخواهیم نه برای خود، گفت: شهیدان رجایی و باهنر سعی می‌کردند اخلاق را در کنار سیاست و مدیریت خود حفظ کنند.

میر تاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام سیدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، امروز، هشتم شهریورماه در ویژه‌برنامه «مردان آسمانی» ‌در کرمان با بیان اینکه شهیدان باهنر و رجایی الگوی دولتمردان نظام اسلامی و یار امام و انقلاب بودند، گفت: ۳ ویژگی ساده‌زیستی، ولایی بودن و فدایی انقلاب بودن این شهدا را ماندگار کرد و هر کسی که از این ویژگی‌ها دور شد از مردم و انقلاب فاصله خواهد گرفت.

وی با بیان خاطراتی درخصوص پرهیز از تشریفات و ساده‌زیستی شهید رجایی در دوران مسئولیت، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر بسیار مردمی بودند و ذره‌ای از خط امام و انقلاب کنار نرفتند و با وجود مسائل مختلف همچنان در خط امام ماندند. در طول ۴۴ سال از عمر انقلاب بسیاری افراد سیاستمدار بودند اما حکمت عملی خود را حفظ نکردند لذا دچار انحراف شدند و نتوانستند با ولایت بمانند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فدایی انقلاب بودن یعنی انقلاب را برای مردم و کشور بخواهیم نه برای خود، تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر سعی می‌کردند اخلاق را در کنار سیاست و مدیریت خود حفظ کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح یک‌هزار و ۱۲۳ پروژه همزمان با هفته دولت در کرمان، چنین اقداماتی را بسیار ارزشمند خواند و گفت: دولت زمانی روی کار آمد که اقتصاد کشور شرایط مطلوبی نداشت و اقتصاد دچار رکود، تورم، رانتی و شرطی بود و بدهی‌های بسیاری از دولت‌های گذشته وجود داشت که دولت در حال پرداخت آن است.

وی با بیان اینکه کشور کسری بودجه، رشد نقدینگی بالا و یک دوره کم‌رشدی نرخ اقتصادی را در دهه ۹۰ تجربه کرد، افزود: تلاش دولت این است که نرخ اقتصادی افزایش یابد. همچنین نرخ بیکاری بهبود یافت. ضریب جینی یکی از شاخص‌های سنجش شرایط کشور است که امروز بعد از سیاست‌های دولت و مصوبات مجلس حدود دو درصد بهتر شده است.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه اقتصاد در دولت گذشته شرطی و وابسته به برجام شد، اظهار کرد: این امر سبب کاهش افت شدید ارزش پول شد و نوسانات ارزی پس از برجام به‌وجود آمد. در ۱۲ سال گذشته برای اصلاح اقتصاد که وابسته به رانت‌های یارانه‌ای بود هیچ قدمی برداشته نشد و حذف ارز ترجیحی از شجاعت‌های دولت بود.

وی با اشاره به حدود ۵ هزار همت یارانه پنهان و برنامه‌ریزی‌هایی در برنامه هفتم توسعه برای آن، تصریح کرد: در حوزه عمرانی یکی از کارهای دولت، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. دولت از مرکز نشینی خارج شد و سفرهای استانی نشان از حرکت دولت است. پروژه‌های نیمه تمام کشور حدود ۴ هزار همت نیاز دارد که تلاش شبانه‌روزی این مسائل را حل می‌کند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفرهای خارجی رئیس‌جمهور برای دیپلماسی فعال بسیار مهم است، ادامه داد: درخواستی برای عضویت در بریکس و شانگ‌های از سوی دولت قبل انجام نشده بود. این اقدامات باید به مردم گفته شود زیرا عضویت در پیمان‌های جهانی قدرت ایران را بیشتر می‌کند.

میرتاج‌الدینی در پایان با بیان اینکه اشکالاتی وجود دارد اما باید امیدوارانه صحبت کرد، گفت: ایران از نظر نظامی، پهبادی، پزشکی، فناوری و... از برترین‌های جهان است و قدرت دارد و باید با اصلاحات اقتصادی، کار جهادی، تلاش شبانه‌روزی و پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری پیش برویم تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام
captcha