افتتاح 32 پروژه بهداشتی طی هفته دولت در فارس
کد خبر: 4165109
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

افتتاح 32 پروژه بهداشتی طی هفته دولت در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، از افتتاح 32 پروژه در حوزه بهداشت در سطح استان طی این هفته خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده،‌ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، عباس رضاییان‌زاده،‌ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر امروز، 4 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت به تشریح دستاوردهای این دانشگاه طی دو سال اخیر پرداخت و گفت:‌ طی این مدت تاکنون 47 مرکز ارائه خدمات سلامت را در سطح استان بهره‌برداری کردیم.

وی از افتتاح 32 پروژه در حوزه بهداشت در سطح استان طی هفته دولت خبر داد و افزود: طی این دو سال خانه بهداشت عشایری را در مناطق عشایری مستقر کردیم و هم‌اکنون 31 کانکس بهداشت عشایری همراه با عشایر در سطح استان حرکت می‌کنند.

رضاییان‌زاده، بهره‌برداری از ۱۹ خانه بهداشت کارگری برای صیانت از سلامت کارگران و نیروهای اسلامی، اخذ گواهینامه ایمنی آب شیراز، افتتاح مرکز رشد و تکامل نوزادان و کودکان، غربالگری 401 نوزاد، اجرای طرح نسخه الکترونیک که هم‌اکنون پوشش 97 درصدی در سطح استان دارد را از جمله اقدامات این دانشگاه طی دو سال اخیر و سال گذشته برشمرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جوانی جمعیت گفت: از سال 1401 قرارگاه جوانی جمعیت در این دانشگاه راه‌اندازی شده است که تاکنون 30 قرارگاه با 230 کمیته تخصصی تشکیل شده است که یک هزار و 482 مصوبه داشته‌اند و بیش از 90 درصد مصوبات آن هم اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت دو بیمارستان مادر و کودک و پاسارگاد لوح دوستدار کودک دریافت کردند، افزود: همچنین سال گذشته تمامی شهرستان‌های استان فارس را به مراکز پیشگیری و درمان سالک مجهز کردیم و از زمان این استقرار، بیماریابی فعال در استان شروع کردیم.

رضاییان‌زاده با تصریح اینکه هر بیمار سالک اگر نیاز به بستری در بیمارستان نداشته باشد، ۲۱ میلیون تومان هزینه درمان دارد، گفت: طی مدت مذکور ۲۷ مرکز غربالگری شناسایی نوزادان در سطح استان راه‌‌اندازی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از حمایت دادگستری برای صدور احکام برخی از جرائم به منظور تهیه سبد غذایی برای کودکان سوءتغذیه و مادران مناطق محروم خبر داد و افزود: همچنین طی این دو سال ۸۰۴ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع داشتیم.

وی با بیان اینکه همچنین طی این مدت ۱۵۳ هزار و ۲۶۶ مورد بازرسی بهداشتی حرفه‌ای داشتیم، شناسایی 23 هزار بیمار مبتلا به دیابت، جذب و آموزش و اعزام 154 هزار سفیر سلامت به مناطق مختلف استان را از دیگر اقدامات این دانشگاه طی دو سال اخیر اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha