دستاوردهای دولت در لرستان تشریح شد
کد خبر: 4164897
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

دستاوردهای دولت در لرستان تشریح شد

استاندار لرستان به‌مناسبت هفته دولت، خدمات و دستاوردهای دولت را در دو سال گذشته در این استان تشریح کرد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، سوم شهریورماه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر گفت: هفته دولت فرصتی است که خادمان دولت گزارشی از اقدامات و پیشرفت‌های انجام شده در طرح‌های اقتصادی و عمرانی را ارائه دهند.
 
وی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان لرستان، یکی از فصل‌های اساسی برای کار و خدمت در دولت سیزدهم است، آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی را اولویت دولت سیزدهم دانست و افزود: رویکرد دولت در سطح کلان، تکمیل طرح‌های عمرانی و آماده‌سازی آنها برای ارائه خدمت به مردم است.
 
زیویار با اشاره به ۱۸۲ مصوبه شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی اعتبار عمرانی سفر هیئت دولت سیزدهم به لرستان اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد این اعتبار که قرار بود در یک دوره سه یا چهار ساله اجرا شود، به استان ابلاغ و تحقق یافته است.
 
استاندار لرستان با اشاره به اختصاص یک‌ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی در ماه گذشته و اینکه خدمت‌رسانی دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی عمرانی اجتماعی و فرهنگی در حال انجام است، گفت: در هفته دولت هزار طرح عمرانی، اقتصادی، آموزشی، ورزشی و بهداشتی با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.
 
زیویار بیان کرد: طرح‌های راه‌آهن استان لرستان، بیمارستان نیایش، بیمارستان رازی کوهدشت، بیمارستان گهر دورود، پل بلیلوند، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، ورزشگاه بروجرد، کتابخانه مرکزی، باغ موزه دفاع مقدس، سد تاج امیر و سد کمندان از طرح‌های بزرگی هستند که در آینده نزدیک در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
استاندار لرستان به ابر پروژه راه‌آهن این استان اشاره کرد و افزود: برای این طرح حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار  اختصاص یافته که مسیر خرم‌آباد به دورود با استقرار ۱۴ کارگاه اکنون ۵۰ درصد پیشرفت کاری  دارد.
 
زیویار به طرح‌های اقتصادی استان لرستان اشاره کرد و افزود: طرح‌های این بخش شامل ۲۸ طرح کشاورزی، ۱۰ طرح صنعتی و ۳۸ طرح اشتغال‌زایی  است که با اعتبار هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان نیز افتتاح خواهند شد.
 
استاندار لرستان گفت: کارخانه سنگ‌کاری غرب خرم‌آباد، احیای واحد صنتعی لوله از الیاف دورود، واحد کربنات کلسیم الیگودرز، واحد تولید مواد شوینده بروجرد و شروع عملیات اجرایی شهرک خورشیدی در سه راه زانوگه کوهدشت از دیگر طرح‌های اقتصادی قابل افتتاح در هفته دولت هستند.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال و کسب‌وکار اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ سهمیه‌ اشتغالزایی لرستان ۳۹ هزار و ۱۴۵ نفر بود که با اعتبارات تبصره‌ای و تسهیلات کم بهره ۱۰۳ درصد از این تعهد تحقق یافت و اطلاعات ۴۰ هزار و ۱۱۶ نفر در سامانه رصد بارگذاری شد.
 
زیویار با بیان اینکه ۲۹ هزار ۵۴۴ نفر سهمیه امسال استان است که تاکنون، اطلاعات هشت هزار نفر در سامانه رصد ثبت شده است، به شروع پروژه‌های بزرگ و اثرگذار در استان اشاره کرد و گفت: طرح فروسیلیس در شهرستان‌های الیگودرز، بروجرد و ازنا با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت سیزدهم باید به نتیجه برسد و اشتغال پنج هزار نفری نیز ایجاد خواهند کرد.
 
وی افزود: ۸۱  واحد اقتصادی شامل ۲۳ واحد صنعتی، ۴۵ واحد کشاورزی، سه واحد گردشگری و ۱۰ واحد بزرگ اقتصادی راکد و غیرفعال مانند ماشین‌سازی لرستان، صنایع گهر دورود، آب معدنی مینو، ساخت لوله از الیاف، مجتمع فولاد خرم‌آباد در سال ۱۴۰۱ احیا و فعال شده‌اند.
انتهای پیام
captcha