اعتبار پروژه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی هفته دولت ارومیه ۲۸۰۰ میلیارد تومان است
کد خبر: 4164765
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
فرماندار ارومیه

اعتبار پروژه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی هفته دولت ارومیه ۲۸۰۰ میلیارد تومان است

فرماندار ارومیه گفت: ۳۳۳ پروژه عمرانی و تولیدی، صنعتی با اعتبار دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح و تعداد ۲۶ مورد کلنگ‌زنی عمرانی و صنعتی در این هفته انجام خواهد شد.

جلسه شورای اداری ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، چهارمین جلسه شورای اداری ارومیه، ۲ شهریور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسلمان ذاکر و روح‌الله حضرت‌پور نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارومیه، جمعی از مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان، به ریاست غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه در سالن جلسات شهید سلیمانی فرمانداری ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت گفت: امید است دولت انقلابی با حرکت جهادی و مردمی خود عمده مشکلات مردم‌مان را حل کند تا هم کارنامه نیک از خود به‌جای گذارد و هم آثارش در زندگی مردم ملموس باشد.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید مورد قبول مردم باشند، تصریح کرد: مسئولان و مدیران بایستی تقوا را پیشه کار خود قرار داده و با خدمت خالصانه و صادقانه و به دور از هرگونه خودنمایی نسبت به انجام وظایف دینی و قانونی خود عمل کنند.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود، افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته با تلاش مسئولان و با پشتیبانی‌های همیشگی مردم همیشه در صحنه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شاهد انتخاباتی سالم، گسترده و باشکوه خواهیم بود.

افتتاح ۳۳۳ پروژه در هفته دولت ارومیه

غلام‌حسین عماری، فرماندار ارومیه نیز در جلسه شورای اداری گفت: ۳۳۳ پروژه عمرانی و تولیدی، صنعتی با اعتبار دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح و تعداد ۲۶ مورد کلنگ‌زنی عمرانی و صنعتی در این هفته انجام خواهد شد.

وی مجموع اعتبار پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی را سه هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

عماری با تأکید بر خدمت خالصانه مسئولان و کارگزاران نظام در راستای جلب رضایتمندی عمومی، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با روحیه خستگی‌ناپذیر، فعالیت شبانه‌روزی و کار جهادی نسبت به انجام وظایف محوله خود عمل کنند. 

وی گفت: وجود نمایندگان ساعی و مدیران اجرایی پرتلاش ظرفیت خوبی است که می‌توان بدین وسیله اقدامات مناسبی در جهت رفع مشکلات موجود در زمینه‌های مختلف انجام داد. 

فرماندار ارومیه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن همواره به دنبال سیاست‌های بحران‌ساز و ناامید کردن مردم است، خاطرنشان کرد: این وظیفه ماست که با پشتکار و همدلی نقشه‌های شوم دشمنان کشور و انقلاب را خنثی کنیم و نگذاریم دشمن در تحقق اهداف پلید خود موفق شوند. 

عماری در بخشی از سخنان خود از نیروهای نظامی و انتظامی در ايجاد و حفظ امنیت اجتماعی تقدیر کرد و افزود: اینکه امروزه شهرستان ارومیه شاهد برگزاری رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی است نشان از وجود امنیت بالایی است که دستگاه‌های ذیربط در ایجاد آن نقش به‌سزایی داشتند. 

فرماندار ارومیه با اعلام اینکه تمامی تلاش‌های دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم بوده و در این زمینه اتفاقات خوبی نیز صورت گرفته است، بیان کرد: مسئولان باید نسبت به مشکلات مردم گوش شنوا داشته و همواره در حال حل مطالبات عمومی باشند تا زمینه برای امیدواری مردم ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به پیش رو بودن اربعين حسینی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا با اقدامات لازم، بتوان خدماتی درخور و شایسته برای زائران ایرانی و خارجی و همچنین معرفی هرچه بهتر شهرستان به میهمانان داخلی و خارجی انجام داد.

ضرورت حل مشکل تنش آبی

روح‌الله حضرت‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ارومیه نیز در این جلسه برگزاری مسابقات ملی قرآنی،  اجلاس وحدت اسلامی و مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در شهرستان ارومیه را امتیازی ویژه برای شهرستان دانست و از تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه قدردانی کرد.

وی همچنین بر حل مشکل تنش آبی در روستاها، تسهیل شرایط برای اخذ تسهیلات بانکی ازدواج و فرزندآوری، رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌ها و جاده‌ها، روان‌سازی ترافیک و نظم شهری تاکید کرد.

عزم جدی دولت برای حل مشکلات مردم

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر، دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه از حضور دولتمردان در بین مردم و خدمت‌رسانی به آنها تقدیر کرد و افزود: جایگاه والای امروزی حاکم بر جامعه نشان از عزم دولتمردان در رسیدگی و حل مشکلات عموم دارد.

وی همچنین خدمات‌رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف از جمله آب، برق و گاز را از اهم مواردی دانست که نیازمند توجه جدی مسئولان به این امر است.

پل آذربایجان تا پایان سال افتتاح می‌شود

شهردار ارومیه هم در جلسه شورای اداری گفت: در موضوع آسفالت معابر تا به امروز بیش از ۶۲۰ هزار مترمربع کار شده است که این عدد تا پایان سال جاری به بیش از یک میلیون مترمربع خواهد رسید و ۲۱ کیلومتر مربع نیز تاکنون جدول‌گذاری شده است. 

وی افزود: ۱.۸ کیلومتر از کمربندی بیرون شهر نیز ظرف یک ماه آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار ارومیه در ادامه گفت: دوربرگردان غیرهمسطح المهدی با اعتباری نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان طی ۴۵ روز آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهدی‌زاده افزود: احداث دو دهنه پل در منطقه کهرم(خیابان سفیران امید_ شهید باقری) با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تا پایان آذر ماه انجام خواهد شد.

وی همچنین از اتمام پل B1 و B4 آذربایجان تا پایان آبان ماه خبر داد و افزود: همه پل‌های پل آذربایجان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار ارومیه همچین در این جلسه از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خواست تا با احقاق حقوق شهرداری‌ها در برنامه هفتم که در حال تدوین و تصویب است از شهرداری حمایت کنند.

 

 

 

انتهای پیام
captcha