بهره‌برداری از ۲۷۰۰ میلیارد تومان پروژه شهری طی هفته دولت در شیراز
کد خبر: 4164761
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

بهره‌برداری از ۲۷۰۰ میلیارد تومان پروژه شهری طی هفته دولت در شیراز

شهردار شیراز با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: شهرداری این کلان‌شهر طی این هفته، عملیات اجرایی ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه را آغاز و یا به افتتاح و بهره‌برداری می‌رساند.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 2 شهریورماه با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: این هفته، فرصتی است که دولتمردان و خدمتگزاران دولت، اقدامات یک‌ساله خود را به‌نوعی اطلاع‌رسانی کنند و در این راستا، شهرداری شیراز طی این هفته، عملیات اجرایی ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه را آغاز و یا به افتتاح و بهره‌برداری می‌رساند.

وی با اشاره به تلاش و همت مدیران و کارکنان شهرداری بیان کرد: امروز در کلان‌شهر شیراز هیچ پروژه تعطیل یا نیمه تعطیلی نداریم که طبق مستندات با  مقایسه‌ صورت‌گرفته فعالیت‌های این دوره مدیریت شهری با ادوار گذشته، در هیچ دوره‌ای از شهرداری این حجم از پروژه و اعتبار به‌صورت متمرکز انجام نشده است.

اسدی با اظهار پوزش از شهروندان به‌دلیل اجرای پروژه‌های مهمی نظیر لوله‌گذاری محور دروازه قرآن و تعریض و مقاوم‌سازی پل سلمان فارسی که در زمان عملیات، منجر به ایجاد ترافیک شد، از همدلی و همکاری شورای اسلامی شهر، پلیس راهور و عوامل متعدد نظیر کارگران شریف در اجرای این عملیات‌های سنگین، قدردانی کرد.

شهردار شیراز در خصوص پل سلمان فارسی بیان کرد: این پل، ۲۱ متر عرض داشت که در تعریضی که صورت گرفت، علاوه‌بر مقاوم‌سازی، عرض آن به ۴۵ متر افزایش و درواقع پل جدیدی ساخته شده که عملیات آسفالت آن نیز به اتمام رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی به آغاز عملیات جهش آسفالت در یازدهمین مرحله از جهش عمرانی این کلان‌شهر اشاره کرد و گفت: عملیات آسفالت بر اساس ۳ هزار و ۱۰۸ درخواستی که شهروندان در سامانه ۱۳۷ به ثبت رسانده بودند، آغاز شد که در ۶ میلیون مترمربع معابر مناطق یازده‌گانه شیراز و میزان ۷۰۰ هزار تن با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز و به مدت ۲ سال ادامه خواهد داشت که این اقدام کم‌سابقه که به‌صورت هفتگی پایش و کنترل می‌شود، رضایت خوبی را در شهروندان ایجاد کرده است‌.

پروژه‌های محرومیت‌زدایی از دیگر مواردی بود که اسدی به آن‌ها اشاره کرد و افزود: پاییز گذشته  ۷۷ پروژه‌ محرومیت‌زدایی در ۴۰ محله شیراز به ارزش ۵۱۰ میلیارد تومان تعریف شد که‌ در هفته دولت شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۴۷ پروژه به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

شهردار شیراز تصریح کرد: ۳ درصد از کل بودجه عمرانی شهرداری شیراز در هر سال طبق برنامه «شیراز۱۴۰۴» صرف پروژه‌های محرومیت‌زدایی و ۳ درصد از این بودجه‌ اختصاص به محله‌محوری و مسجد محوری خواهد شد.

به گفته وی، شهرداری شیراز تا پایان سال جاری، سالی کم‌نظیر از نظر افتتاح و بهره‌برداری خواهد داشت و ۳ بزرگراه شهید سلیمانی، شهید استوار و ۵۵ متری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به افتتاح و بهره‌برداری می‌رساند که در نوع خود بی‌نظیر هستند.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های کلان، نوبت شب نیز راه‌اندازی شده که سابقه نداشته است، گفت: فعالیت پروژه‌های بزرگ به صورت ۲۴ساعته و شبانه‌روزی شده و اکثرا بازدیدهایی هم در شب انجام می‌شود.

شهردار شیراز به فعالیت خطوط مترو نیز اشاره و بیان کرد: امروز روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در خط یک مترو و فاز نخست خط ۲ مترو جابه‌جا می‌شوند.

اسدی از سرعت کار ادامه خط ۲ تا میدان کلبه سعدی، فعالیت خط ۳ در امتداد غربی خط یک تا ایستگاه راه‌آهن و آغاز خط ۴ از بولوار رازی تا ایستگاه استقلال در خط ۲ به‌طول ۶ کیلومتر جهت دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از بلوار زند به سمت خیابان ۹ دی و حرم مطهر خبر داد که عملیات اجرایی این چهار خط مترو در بین کلان‌شهرها بعد از تهران بی‌نظیر است.

وی به ساماندهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و گفت: نوسازی اتوبوس‌ و تاکسی اولویت ما است که به جد دنبال می‌شوند و در همین راستا هزینه نوسازی تاکسی ۲۵۰ میلیون تومان بوده که شهرداری ۱۰۰ میلیون تومان آن را برعهده خواهد گرفت.

شهردار شیراز در راستای ساماندهی ترافیک محور چهارراه مشیر به ایجاد تراموای زیرزمینی یا مدلی از مترو زیرزمینی از چهارراه زند تا حرم حضرت شاهچراغ(ع)‌ اشاره و تصریح کرد: علاوه بر دسترسی از طریق مترو، طرح دوطبقه کردن خیابان حضرتی به‌صورت زیرزمینی آماده است که درصورت قطعی‌شدن طرح، در دستور کار اجرا قرار خواهد گرفت.

وی به ساماندهی مشاغل دروازه کازرون نیز اشاره کرد و گفت: پروژه بازار بزرگ پروتئین که جهت ساماندهی صنوف پروتئینی، صیفی و لبنی در ابتدای خیابان کارگر مراحل احداث را پشت سر می‌گذارند، چهره این نقطه شهر را متفاوت می‌کند و این بازار در کشور بی‌نظیر است.

اسدی در خصوص اقدامات رفع بیماری سالک اظهار کرد: این موضوع کاری بین بخشی است که شهرداری شیراز وظیفه مستقیم ندارد؛ اما مردانه پای کار آمده و زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی را جمع‌آوری و اقداماتی را انجام داد.

انتهای پیام
captcha