افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۸ پروژه در تویسرکان همزمان با هفته دولت
کد خبر: 4164756
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۸ پروژه در تویسرکان همزمان با هفته دولت

فرماندار تویسرکان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۸ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومان طی هفته دولت در تویسرکان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۵ پروژه افتتاح و ۱۳ پروژه کلنگ ‌زنی می‌شود.

حسین افشاری، فرماندار تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، حسین افشاری، فرماندار تویسرکان امروز دوم شهریورماه در نشست با اصحاب رسانه گفت: خدمات دولت در زندگی تا وقتی کمبودی نداشته باشیم آن را حس نمی‌کنیم، گاهی اوقات می‌بینیم در کنار این همه خدمات دولت که بعضاً دیده نمی‌شود بعضی بر روی برخی مشکلات کوچک تمرکز کرده و بزرگنمایی می‌کنند.

وی افزود: دولت به جد و همیشه در کنار زندگی مردم هست ولی اینقدر عادی شده که آن را حس نمی‌کنیم، در شهرستان تویسرکان با تلاش‌های جمعی با حفظ وحدت و به دور از حاشیه سازی شرایطی ایجاد شده که شاهد پیشرفت شهرستان از همه جهات هستیم، افزایش درآمد مردم را اولویت می‌دانیم چراکه مهاجر فرست بودن تویسرکان به دلیل کمبود شغل نبود بلکه مردم به دلیل درآمد پایین مهاجرت می‌کردند.

افشاری با بیان اینکه یکی از راهکارها در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم هدایت و تزریق سرمایه مردم به بخش تولید است، گفت: طی دو سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تویسرکان انجام شد که نسبت به سنوات گذشته افزایش خوبی داشت به طوری که در سال گذشته رتبه اول اشتغال استان را کسب کرد، اما توجه داشته باشیم زمینه ساز این سرمایه‌گذاری‌ها بخش‌های مختلف دولتی است.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه ظرفیت تویسرکان برای سرمایه‌گذاری بالاست و حجم ورود سرمایه گذار به شهرستان خوب بوده است، اظهار کرد: در هفته دولت ۷۸ پروژه عمرانی و اقتصادی با یک‌ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی در شهرستان تویسرکان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۶۵ پروژه افتتاح و ۱۳ پروژه کلنگ ‌زنی است.

وی با بیان اینکه اولویت ما پروژه‌های مردم محور است و بسیاری از پروژه‌های هفته دولت نیز با این رویکرد انجام می‌شوند در تشریح برنامه‌های هفته دولت، گفت: نهضت ملی مسکن سرکان در هفته دولت مورد بهره برداری و به متقاضیان تحویل داده می‌شود همچنین در بخش نهضت ملی مسکن روستایی ۳۲۳ واحد با ۲۷۱ میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات دولتی طی این هفته به مالکان واگذار خواهد شد.

افشاری با اعلام اینکه در مجموع ۳۷۰ واحد از تعهدات نهصت ملی مسکن شهرستان در پایان سال دوم دولت سیزدهم واگذار می‌شود و برای مابقی متقاضیان زمین تامین شده و به مرحله نقشه و پی‌سازی رسیده است، گفت: برای متقاضیان جدید و خانوارهای مشمول طرح جدید جوانی جمعیت به هر دو خانواده زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع تحویل می‌شود.

وی کلنگ زنی دو طرح توسعه شرکت دارویی با پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصدی که برای تداوم کار با اثربخشی بیشتر از ظرفیت وزیر صمت استفاده شد بهره برداری و راه اندازی خط تولید آیفون تصویری با ۱۰۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری در بخش خصوصی با حضور وزیر صمت، تکمیل زمین چمن مصنوعی شهر سرکان با هزینه ۱۵ میلیارد تومان، افتتاح بهسازی ۸ روستا که هزینه آنها از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور تامین شد، افتتاح برخی پروژه های شهرداری و روکش آسفالت محور تویسرکان به کنگاور را از پروژه‌های مهم هفته دولت برشمرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان، آغاز عملیات اجرایی روشنایی تونل ولایت با ۱۵ میلیارد تومان، طرح توسعه تولید پوشاک، گازرسانی به ۱۴ واحد تولیدی، باسکول ۶۰ تنی، افتتاح گلخانه، پروژه های برق رسانی را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و گفت: طرح آبرسانی ۵۴ روستا با عنوان جهاد آبرسانی با اعتبار ۵۱۹ میلیارد تومان با آبرسانی به مجتمع‌های سد خرمرود و اشترمل شامل ۴۸ روستا، اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه، ۵هزار مترمکعب مخزن و ۶ باب ایستگاه پمپاژ که قریب به ۴۰ درصد ظرفیت جهاد آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) استان همدان خاص تویسرکان است.

وی بیان کرد: ۳ شرکت فعال دارو سازی داریم که تا پایان امسال تبدیل به ۶ شرکت می‌شود و قطب داروی غرب کشور تقویت می‌شود، ۷۶ درصد تصادفات منجر به فوت برون شهری در تویسرکان کاهش پیدا کرده است که در استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha