پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کرمان حمایت شوند
کد خبر: 4164491
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کرمان حمایت شوند

استاندار کرمان عامل مهم برای اصلاح معیشت مردم را اشتغال دانست و گفت: برای اشتغال باید سرمایه‌گذاری حمایت شود اما فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذاری در کرمان وجود ندارد و گاهی عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها کار سرمایه‌گذاری را سخت کرده است.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز اول شهریورماه در نشست خبری، هفته دولت را فرصتی برای ارائه خدمات دولت دانست و گفت: این هفته با نام شهیدان رجایی و باهنر گره خورده است که اگرچه عمر دولت آنها کوتاه بود اما الگویی برای خدمت‌رسانی شدند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد دستاوردها گفته شود اما اصحاب رسانه باید در این حوزه کار کرده و علاوه بر ضعف‌ها نقاط قوت را بیان کنند، اظهار کرد: کار دولت تعطیلی ندارد و دولت تلاش می‌کند وفای به عهد کند. البته گاهی به دلایل غیر پیش‌بینی شده ممکن است بعضی عهدها آنگونه که باید عملیاتی نشود که دلیل آن باید برای مردم بیان شود.

استاندار کرمان عامل مهم برای اصلاح معیشت مردم را اشتغال دانست و افزود: برای اشتغال باید سرمایه‌گذاری حمایت شود اما فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذاری در کرمان وجود ندارد و گاهی عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها کار سرمایه‌گذاری را سخت کرده است.

فداکار از کسب رتبه اول استان کرمان در سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و گفت: رتبه کسب و کار استان در بهار سال گذشته در بدترین وضعیت و رتبه آخر بود اما بهار امسال به رتبه ۱۶ رسیده است. همچنین در نرخ تورم، کرمان رتبه نهم را دارد.

سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی، معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۲۳ پروژه به ارزش ۲۷ همت در هفته دولت در استان قابل افتتاح و کلنگ‌زنی است،
گفت: از این تعداد ۵۲۲ پروژه با ۳ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های اجرایی است که ۱۸۴ پروژه شروع عملیات اجرایی دارد‌.

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: ۹۵ پروژه با ۲۵۸ میلیارد تومان از سوی شهرداری‌ها افتتاح و ۱۹ پروژه نیز عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود. پروژه‌های افتتاح مربوط به دهیاری‌ها نیز ۱۲۱ پروژه با ۱۲۷ میلیارد تومان است و ۱۹ پروژه نیز شروع عملیات اجرایی می‌شوند. همچنین ۱۶۳ پروژه هم مربوط به بخش خصوصی است.

انتهای پیام
captcha