آزادگان دفاع مقدس، تابلوی تمام‌نمای عزت اسلام و انقلاب هستند
کد خبر: 4163273
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
آیت‌الله علم‌الهدی:

آزادگان دفاع مقدس، تابلوی تمام‌نمای عزت اسلام و انقلاب هستند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: آزادگان ما تابلوی رنگینی از ستاره‌های رنگارنگ در آسمان این کشور هستند که برای همیشه خواهند درخشید، یعنی هر آدمی بخواهد پایداری در دین و مقاومت در انقلاب را ببیند، باید به تابلوی آزادگان نگاه کند و این عظمت را در تابلوی آزادگان ببیند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی امام جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، ظهر امروز، ۲۷ مردادماه، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، با اشاره به اینکه روز گذشته، سالروز بازگشت آزادگان به میهن بود، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، ۴۰ هزار نفر از آزادگان ما به دست دشمن اسیر شدند و سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کردند. اینان آزاده‌اند، زیرا در غل و زنجیر دشمن هم عشق خود به انقلاب و امام را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه آزادگان ما تابلوی رنگینی از ستاره‌های رنگارنگ در آسمان این کشور هستند که برای همیشه خواهند درخشید، ادامه داد: یعنی هر آدمی بخواهد پایداری در دین و مقاومت در انقلاب را ببیند، باید به تابلوی آزادگان نگاه کند و این عظمت را در تابلوی آزادگان ببیند. رزمندگان ما نه تنها دشمن را از کشور خودمان، بلکه تا کنار دریای مدیترانه عقب راندند.مردم غیور ما حتی در آنجا نیز دشمن را تعقیب کردند و تحت عنوان مدافع حرم به مبارزه با آن پرداختند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه فردا سالروز کودتای ۲۸ مرداد است، بیان کرد: در این روز آمریکا و انگلیس شاه را به‌عنوان مزدور فراری خود به کشور بازگرداندند، دولت ملی مردم را ساقط کردند، دموکراسی را سرکوب و یک دیکتاتور را به همراه تشکیلات ملعون ساواک ۲۵ سال بر مردم مسلط کردند و ملت ما را به ذلت فروبردند.

علم‌الهدی ادامه داد: پس از کودتای ۲۸ مرداد، اتفاقاتی نظیر جنایات بی‌شمار، قتل‌ عام‌های ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور و دزدی‌های نجومی از داخل به بانک‌های خارجی رخ داد. این‌ها همه از نتایج این کودتا بود. چند سال پیش خود انگلیس هم از دست داشتن خودش در این جنایت پرده‌برداری کرد.

وی اظهار کرد: با تمام اینها، امروز شاهدیم عده‌ای به دنبال تطهیر پهلوی هستند. بخشی از این‌ها مزدور بوده و برای این کار خود از دشمن پول می‌گیرند، اما بخشی دیگر سیاسیون داخل کشور خودمان هستند که غرب‌زده و همواره در پی در دست‌گیری قدرت هستند. اگر اینها هم مزدورند، پس چرا ادعای قدرت در این مملکت دارند و اگر پول نگرفته‌اند و در حال نوشتن برای تطهیر پهلوی اند، پس از اینها دیوانه‌تر در این کشور پیدا نمی‌شود.

امام جمعه مشهد بیان کرد: آمریکا و انگلیس مصائب زیادی را در ۲۵ سال بر سر این مردم آورده بودند و حال غربزده‌هایی ‌که چشم‌شان به دروازه غرب است، از این‌ها توقع کمک دارند؟ مقامات آمریکایی افرادی بزدل اند که حتی برای جان جاسوسان خود هم اهمیت قائل نیستند و از ترس اینکه از طریق بازجویی از این جاسوسان، در دنیا رسوا شوند، حاضر شدند ۶ میلیارد دلار پول جمهوری اسلانی را با ذلت پس و به ایران باج دهند تا جاسوسان خود را آزاد کنند.

علم‌الهدی با بیان اینکه عزت ما در قالب این انقلاب و در پرتوی این نظام محقق می‌شود، گفت: بیش از ۴۰ سال مردم ما به پای این انقلاب ایستاده‌اند و با خون خود، آن را حفظ کرده‌اند. هنگامی که سردار سلیمانی قصد سفر به روسیه برای مذاکره با پوتین در مورد موضوعات سوریه را داشت، رهبر انقلاب به ایشان گفتند: «حواستان باشد در سوریه، شما نیروی زمینی پوتین نیستید، بلکه پوتین نیروی هوایی شماست. عزت و قدرت برای شماست و شما فاتح هستید و دشمن را به عقب رانده‌اید و اینها تنها با نیروی هوایی خود به شما کمک می‌کنند و تصمیم نهایی را شما باید بگیرید».

انتهای پیام
captcha