توزیع 400 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان همدان
کد خبر: 4163095
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

توزیع 400 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان همدان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: 400 هزار پرس غذای گرم و سبد غذایی بین نیازمندان همدانی توزیع شد.

توزیع بسته معیشتیغلامرضا مجیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: کمیته امداد بر اساس تکالیف ذاتی خود در زمینه ترویج فرهنگ خیر، احسان و تعامل با خیران و مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی و مردم نوع‌دوست، طرح اطعام و احسان حسینی را با هدف اطعام نیازمندان از ابتدای ماه محرم آغاز کرد.

وی یادآور شد: توزیع بسته‌های مواد غذایی، غذای گرم، ویژه خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و غیر از اهداف اجرای طرح اطعام حسینی در محرم بود که تا روز گذشته با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی بیش از 387 هزار وعده‌ غذای گرم به ارزش  24 میلیارد و 900 میلیون تومان و بیش از 11 هزار سبد غذایی به ارزش 5 میلیارد و 500 میلیون تومان بین نیازمندان در ماه محرم توزیع‌ شده و تا پایان ماه صفر نیز ادامه دارد.

مجیدی ادامه داد: 30 میلیارد تومان تا کنون به‌ منظور تهیه غذای گرم، تهیه سبد غذایی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در ماه محرم هزینه شده و امسال نیز درگاه‌های اینترنتی با کدهای دستوری برای جذب مشارکت خیرین راه‌اندازی شده است تا با جذب کمک‌های مردمی و پشتیبانی هیئت‌های مذهبی و مراکز نیکوکاری و گروه‌های مردمی، کمک به نیازمندان در برنامه امداد قرار گیرد.

وی با اعلام روش‌های جذب نذورات مردمی گفت: خیران می‌توانند نذورات مردمی خود را از طریق مراجعه به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان یا کدهای دستوری # 081 *۸۸۷۷* و همچنین شماره کارت 6037997591777777  پرداخت کنند.
مجیدی در پایان تصریح کرد: در ایام محرم و صفر تلاش کردیم از ظرفیت نذورات مردمی برای حمایت از محرومان بهره ببریم. افراد، مساجد و هیئت‌هایی که قصد نذری در این ایام دارند ولی امکانات لازم را در اختیار ندارد می‌توانند از ظرفیت آشپزخانه‌های ما در طرح اطعام حسینی استفاده کنند و ما این غذاهای طبخ شده را در مکان‌هایی که خود خیران مد نظر دارند توزیع خواهیم کرد. 

انتهای پیام
captcha