۱۰ تیپ نیروی زمینی ارتش تأمین امنیت مرزها را برعهده دارند
کد خبر: 4162973
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

۱۰ تیپ نیروی زمینی ارتش تأمین امنیت مرزها را برعهده دارند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مأموریت‌های مهم این نیرو را تأمین امنیت مرزها دانست و گفت: حدود ۱۰ تیپ نیروی زمینی در مرزها مستقر هست که از این تعداد ۴ تیپ، امنیت مرزهای جنوب شرق را برعهده دارند.

امیر حیدری فرنانده نزاجابه گزارش ایکنا از کرمان، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، ۲۵ مردادماه در جریان آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکونی ۳۸ هکتاری پایگاه هوانیروز کرمان با بیان اینکه صراط مستقیم در آموزه‌های قرآنی نماد مشخصی داشته و پیامبران نماد عینی صراط مستقیم بوده‌اند، گفت: مسلمانان مفتخرند که نماد صراط مستقیم برای آنها پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بودند و امروز نیز نماد عینی و مجسم امت اسلامی وجود ولایت‌فقیه و ولی امر مسلمین است.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در مجموع ۴۸ هزار شهید دارد که ۴۶ هزار شهید آن متعلق به نیروی زمینی است، افزود: ما به اعتبار شهدا زندگی می‌کنیم و راه آنها را ادامه می‌دهیم و در اقتدا به ولایت پیرو راه شهدا هستیم.

وی تصریح کرد: هوانیروز همواره افتخار آفرین است و پیش از دفاع مقدس در وقایعی همچون غائله کردستان و... و در دوران دفاع مقدس، مبارزه با منافقین و اشرار، بلایای طبیعی و... خوش درخشیده و شهدای بسیاری مانند شهیدان شیرودی و کشوری تقدیم کرد که جاودانه ماندند. امروز نیز هوانیروز در تمام مأموریت‌ها خطرات را می‌پذیرد و در عرصه‌های مختلف به گونه‌ای درخشان عمل کرده که مقام معظم رهبری آنها را مصداق آیه «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» دانسته‌اند.

امیر حیدری با بیان اینکه امر رهبری بر تأمین مسکن نیروهای ارتش است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری برای ساخت ۲۳ هزار خانه سازمانی انجام شده و در سال ۱۴۰۳ هیچ ارتشی بازنشست نمی‌شود مگر اینکه وضعیت مسکن آنها مشخص شده باشد.

وی افزود: در ارومیه، کرمانشاه، اهواز، شاهرود، شمال کشور و کرمان ساخت این مسکن‌ها در حال انجام است و تا نفس داریم نخواهیم گذاشت کلام رهبری بر زمین بماند. در میدان جنگ نیز اجازه نمی‌دهیم ولایت‌فقیه احساس تنهایی کند.

فرمانده نزاجا در پایان یکی از مأموریت‌های مهم این نیرو را تأمین امنیت مرزها دانست و گفت: امروز حدود ۱۰ تیپ نیروی زمینی در مرزها مستقر هست که از این تعداد ۴ تیپ، امنیت مرزهای جنوب شرق را برعهده دارند و نیروها به خودکفایی دفاعی رسیده‌اند.

انتهای پیام
captcha