استقلال کشور منوط به پیشرفت علمی است
کد خبر: 4162826
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
رئیس جهاددانشگاهی قم:

استقلال کشور منوط به پیشرفت علمی است

محمد حیدری با تأکید بر اهمیت توسعه علمی گفت: اگر کشوری نتواند در زمینه علمی و پژوهشی به پیشرفت‌های مورد نیاز برسد، در سال‌های آینده با مشکلات شدید اقتصادی روبه‌رو شده و استقلال آن با چالش همراه می‌شود.

محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی قمبه گزارش ایکنا از قم، محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی قم در دیدار با محمدرضا موحد، فرمانده سپاه پاسداران علی بن ابیطالب(ع) که امروز ۲۵ مردادماه در جهاددانشگاهی قم انجام شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهاد انقلابی است که بعد از انقلاب تشکیل شده و کارهای بر زمین مانده را انجام می‌دهد. جهاددانشگاهی در راستای پیشبرد علمی کشور با حمایت رهبر انقلاب تشکیل شد که ارتباط صنعت و بازار کار و در سطح گسترده‌تر، جامعه و دانشگاه از جمله وظایف آن است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی سرباز است و هر کار و موفقیتی در جهاد‌دانشگاهی قابل حصول است و کار نشدنی در این نهاد وجود ندارد. جهاددانشگاهی یک شبکه گسترده در کشور است که می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

رئیس جهاددانشگاهی قم بیان کرد: با شروع جنگ تحمیلی، انقلاب وارد فاز جدیدی شد، جهاددانشگاهی در این برهه زمانی وظیفه داشت وسایل مورد نیاز داخل جنگ را تأمین کند؛ جهاددانشگاهی مورد خشم و غضب دشمن واقع شده بود و بسیاری از دانشمندان ما در بمباران شهید شدند.

حیدری افزود: جهاددانشگاهی در زمینه آموزش و پژوهش تلاش کرده تا وابستگی کشور قطع شود و در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل ریلی، دکل‌های نفتی، پزشکی، فرهنگی و... فعالیت می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: نهادینه‌شدن پژوهش در دانشگاه با وجود جهاددانشگاهی گره خورد، این نهاد انقلابی در زمینه پزشکی، کشاورزی، داروسازی، هنر، علوم انسانی و صنایع مختلف ورود کرده است.

حیدری با تأکید بر اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی جهاددانشگاهی قم ورود پیدا کرده و گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته است، گفت: ورود جدی به مبحث مشاغل خانگی از رویکردهای مهم جهاددانشگاهی قم است.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان و اشتغال عموم گام‌هایی برداشته است؛ با توجه به اینکه این نهاد کاملا انقلابی، نهادی غیردولتی است و وابستگی مالی و بودجه‌ای ندارد، هم شغل ایجاد می‌کند و هم در بخش‌های مختلفی مانند اشتغال، فرهنگی و آموزشی فعالیت می‌کند که به موفقیت‌های چشمگیری نیز نائل شده است.

رئیس جهاددانشگاهی قم گفت: دوره‌های فرهنگی و آموزشی با محوریت آموزه‌های دینی در قالب برنامه‌های پرنشاط و به فراخور سنین جوانی از سوی جهاددانشگاهی، در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. جهاد دانشگاهی جزو ۱۰ مرکز اصلی در رابطه با سلول‌های بنیادی در سطح کشور بوده و از نظر دقت و مباحث علمی از اعتبار ویژه‌ای در سطح مراکز علمی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه علمی بیان کرد: اگر کشوری نتواند در زمینه علمی و پژوهشی به پیشرفت‌های مورد نیاز برسد در سال‌های آینده با مشکلات شدید اقتصادی روبه‌رو شده و استقلال آن با چالش همراه می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه مرکز ناباروری جهاددانشگاهی قم بیش از ۱۵ سال سابقه دارد و خدمات خوبی به مراجعان ارائه می‌دهد، گفت: براساس آمار میزان موفقیت مراکز درمان ناباروری ۳۵ درصد است، اما در استان قم به خاطر تلاش کارکنان و اعتقادات مذهبی و توسل مراجعه‌کنندگان، آمار موفقیت از میانگین اعلام شده بیشتر است و در برخی از فصول به آمار ۴۵ درصد نیز رسیده‌ایم.

انتهای پیام
captcha