تقویت جهاددانشگاهی باعث توسعه زیرساخت‌های بنیادین نظام می‌شود
کد خبر: 4160270
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

تقویت جهاددانشگاهی باعث توسعه زیرساخت‌های بنیادین نظام می‌شود

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه شاهد توسعه زیادی در اقصی نقاط کشور هستیم که با اتکا به تخصص پژوهشگران جوان جهاددانشگاهی محقق شده است، گفت: معتقدیم هر چقدر بحث جهاددانشگاهی تقویت شود، ساختارهای بنیادین نظام هم توسعه بیشتری می‌یابد.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در مجلس

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، جهاددانشگاهی را مولود انقلاب دانست و ضمن تبریک فرارسیدن 16 مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: از اوایل انقلاب و همزمان در دفاع مقدس هر زمان که برای تهیه و تأمین کمترین امکانات نیاز داشتیم و از طرفی با وجود تحریم‌ها معذور بودیم، در آن زمان جوانان و نخبگان جهاددانشگاهی ورود کردند و با کار جهادی و علمی که انجام دادند، بسیار تأثیرگذار شدند، خصوصا در زمان جنگ که خیلی از مسائل و مبانی با فعالیت جهادگونه جوانان این مرز و بوم رفع شد.

وی با برشمردن ظرفیت‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی جهاددانشگاهی افزود: مؤسسه رویان یکی از مجموعه‌های جهاددانشگاهی بوده که توسط جوانان جهادگر به نتیجه رسیده یا مراکز اصلاح نژاد، مرکز درمان ناباروری، پژوهشکده‌های تخصصی از دیگر مراکز علمی بوده که با دستان و علم جوانان جهادگر حاصل شده است.

احمدی با بیان اینکه شاهد توسعه زیادی در اقصی نقاط کشور هستیم که با اتکا به تخصص پژوهشگران جوان جهاددانشگاهی محقق شده است، گفت: معتقدیم هر چقدر بحث جهاددانشگاهی تقویت شود، ساختارهای بنیادین نظام هم توسعه بیشتری می‌یابد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جهاد در جهاددانشگاهی متوقف یا تمام نشده، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با توفیقات علمی و پژوهشی که داشته نه تنها در کشور بلکه در دنیا هم افتخاراتی را کسب کرده و نشان‌دهنده ظرفیت این نهاد انقلابی و سرمایه انسانی آن است.

انتهای پیام
captcha