طرح «محفلانه قرآنی» در سطح مدارس و محلات ایلام برگزار می‌شود
کد خبر: 4157905
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

طرح «محفلانه قرآنی» در سطح مدارس و محلات ایلام برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام از اجرای طرح «محفلانه قرآنی» در مدارس شاخص استان ایلام با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نجفی، مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلامحجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نجفی، مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام، در گفت‌وگو با ایکنا از استان گفت: طرح «محفلانه قرآنی»، علاوه بر مدارس شاخص استان، در سطح محلات ایلام با حضور خانواده‌های علاقه‌مند به معارف قرآنی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در سال تحصیلی گذشته انجام شده و با شروع سال تحصیلی نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: محفلانه قرآنی، در سطح مدارس به‌صورت 15 روز یک‌بار و در سطح محلات به‌صورت ماهیانه یک‌بار، برگزار می‌شود و طی آن، یکی از قاریان برتر استانی، یک نفر از حافظان و یک نفر به‌عنوان تبیین‌گر آیات قرآن حضور خواهند یافت و طی برگزاری برنامه، یک مسابقه نیز در بین همه حاضران در محفل برگزار خواهد شد و به تعدادی از افراد جوایزی اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نجفی اظهار کرد: اجرای طرح در مدارس به این گونه است که با فراخوان مدارس دخترانه و پسرانه مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و مشخص کردن یک مدرسه، دانش‌آموزان در آن حضور خواهند یافت و پس از قرائت قرآن توسط قاری و حافظ قرآن، تفسیر آیات توسط مفسر برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: سعی می‌کنیم که با اجرای چنین طرح‌هایی در محلات و مدارس، خانواده‌ها و به‌خصوص نوجوانان را با معارف و فرهنگ قرآنی هرچه بیشتر آشنا کنیم.

انتهای پیام
captcha