جمهوری اسلامی امروز در تمام معادلات بین‌المللی صاحب نظر است
کد خبر: 4157654
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

جمهوری اسلامی امروز در تمام معادلات بین‌المللی صاحب نظر است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  تصریح کرد: انقلاب و نهضت ما به برکت وجود امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب و شهدا امروز در تمام معادلات بین‌المللی صاحب نظر است و بدون نظر این کشور هیچ مسئله‌ای شکل نمی‌گیرد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از همدان، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز دوشنبه دوم مرداد ماه در یادواره 285 شهید والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران و 11 شهید خلبان شهرستان ملایر ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، 8 هزار شهید استان همدان و 1100 شهید شهرستان ملایر شهدا را مایه افتخار، عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: صراط مستقیم در هر عصر و زمانی باید نماد عینی و مجسم داشته باشد تا امت اسلامی به آن نگاه کرده و راه را از چاه تشخیص دهد و در گمراهی نباشد.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) و پیامبران الهی هر کدام در زمان خود نماد عینی صراط مستقیم بودند پس از آنها ائمه نماد صراط مستقیم بودند و امروز در عصر غیبت امام زمان(عج) و به نیابت از ایشان، ولی فقیه امروز به عنوان نماد عینی صراط مستقیم هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افزود: 8 هزار شهید استان همدان و هزار و صد شهید شهرستان ملایر که ۲۸۵ شهید آن شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران و ۱۱ شهید خلبان بودند امروز چراغ هدایت همه ما هستند.

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد و موفقیت کشور باید به چند نکته توجه کنیم، تصریح کرد: اولین نکته فریاد رهبری مبنی بر امر جهاد است که باید دستاورد شهدا را تبیین کنیم، ارزش‌هایی که نظام ما به برکت خون شهدا و امامین انقلاب آفریده تبیین و بیان کنیم که این کشور در کجای هندسه قدرت جهان ایستاده است.

حیدری با بیان اینکه امروز جهاد تبیین ندای ولی امر مسلمین است، افزود: باید جهاد تبیین کرد تا نسل جوان و نوجوان ما با پیشینه تاریخی درخشانی که شهدا آفریدند، ارتباط برقرار کنند این جهاد بر هر کسی که حتی‌ برای چند لحظه اشاره‌ای به این موضوع بکند، فریضه است.

وی ابراز کرد: امروز اقتداری که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این قدرت را ایجاد کرده و اقتدار را آفریده است قدرتی است که هیچ موضوع و مسئله جهانی بدون نظر و حضور و تاثیر از انقلاب امت ما، رهبر ما و حضور نیروهای مقتدارنه نیروهای مسلح نیم تواند شکل بگیرد، این قدرت را کشوری آفریده است که کاملا وابسته و منزوی بوده قدرت‌هایی که جنگ جهانی دوم را رهبری می‌کردند بدون اجازه رئیس این مملکت وارد کشور شده، برای رئيس این مملکت نسخه پیچیدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  تصریح کرد: انقلاب و نهضت ما به برکت وجود امام خمینی(ره) و رهبرمان امروز در تمام معادلات بین‌المللی صاحب نظر است و بدون نظر این کشور هیچ مسئله‌ای شکل نمی‌گیرد.

وی گفت: آمریکا یک هیمنه مخوف و وحشتناکی از خود درست کرده بود که هیچ کس قدرت چنگ انداختن به صورت آن را نداشت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دو کشور افغانستان در شرق و عراق را در غرب کشور تصرف کرد، برنامه بعدی تصرف جمهوری‌اسلامی ایران بود اما وقتی به درون کشور نگاه کردند حاکمیت، مکتبی که به آن پایبند بوده و نیروهای مسلحی که امتحان سنگینی در هشت سال دفاع مقدس پس دادند دیدند سر جای خود نشستند، پایگاه عین الاسدکه دژ مستحکم آنها بود مورد تعرض یگان قدرتمند موشکی ایران قرار گرفت و ما به دنیا اعلام کردیم آمریکا باید منطقه را ترک کند و  این اقتدار و قدرت است.

حیدری با بیان اینکه در آفرینش این قدرت چهار مولفه نقش داشته است، افزود: اول مکتب نورانی، ظلم ستیز جمهوری اسلامی ایران، دوم رهبری الهی و متوکل به خدا، متوسل به ائمه هدی، رهبری از خود گذشته، محکم با بصیرت و پایدار، سوم مردم امت اسلامی که در گرما و سرما زیر بمباران‌های دشمن در تحمیل جنگ ناجوانمردانه هشت ساله کنار امام و انقلاب ماندند و چهارم  نیروهای مسلح قدرتمند، از خود گذشته، شجاع، فهیم و با ایمان که از دل همین مردم برخواستند.

وی خلبانان را فرشتگانی آسمانی برای دفاع و پشتیبانی از این کشور و نیروهای زمینی دانست و افزود:در نیروی زمینی ۴۶ هزار پرونده شهدا داریم که ۲۸۵ نفر آنان اهل این خطه هستند و امروز به این  شهدا افتخار کرده و اقتدار خودمان را مدیون خون‌های شهدا هستیم اقتداری برای ما آفریده شده باید چه کنیم بماند به اعتلا برسد بلکه زمینه ظهور امام زمان را فراهم کند.

حیدری اضافه کرد: دو راه بیشتر نداریم راه اول این است که ولی فقیه را بعنوان جانشین رسول گرامی اسلامی، امامان معصوم، یقینا صراط مستقیم خود بدانیم اگر شبهه ای در این باشد فردا مدیون شهدا خواهیم بود و نمی‌توانیم در محضر آنها سربلند باشیم، ولایت فقیه را به عنوان صراط مستقیم که قرآن به آن اشاره کرده باور داشته باشیم و راه دوم اقتدا به شهدا است.

وی اضافه کرد: همانطور که شهدا امامشان را تنها نگذاشتند اینک که پرچم به دست ماست رهبران را در هیچ عصر و زمانی تنها نگذاریم و تفسیرهای شخصی در این زمینه نداشته باشیم کسی که پای برگه ولایت مدار بودن را امضا می‌کند باید در تمام شرایط و لحظات ولایی باشد و ولایی بماند.

در ادامه سلمان اسماعیلی، فرماندار ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا سایر نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، فراجای قهرمان و سربازان گمنام امام زمان(عج)، یک معماری بی‌نظیر امنیتی در دنیا طراحی کردند و این وفاق، اتحاد و همکاری ایران را در یک نقطه اقتدار تاریخی بی‌نظیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه امروز ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران بنا بر گواه فرمانده معظم کل قوا یک نیروی متحول شده، تحول‌خواه، انقلابی، متدین، پا در رکاب، شجاع و تمام کننده است، گفت: با نگاهی به افتخارات راهبردی ارتش، شهدای مدافع حرم ارتش، به ساحت بلند نیروی زمینی ارتش، اقندار نیروی پدافند هوایی و به پیکره شجاع و کم‌نظیر ارتش قهرمانی، به عظمت این نیروهای مخلص و قهرمان پی می‌بریم.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر به تاریخ  تشیع از عصر خونبار عاشورا تا به امروز نگاه کنیم، در هیچ دوره‌ای نه ایران و نه اسلام و نه تشیع به اندازه امروز مقتدر و سربلند نبوده است و این از برکت ارتش شجاع، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و همه فداییان ملت در مجموعه امنیتی و نظامی کشور است.

وی ضمن عرض تسلیت ایام محرم  و عزادرای امام حسین(ع)، گفت: روزی برای دیدن قبر سیدالشهدا(ع) باید سر می‌دادند، اما امروز تا چند هفته دیگر مجدد شکوه و عظمت تاریخی شیعه را خواهیم دید و ۱۵ میلیون نفر از شعیان علی ابیطالب(ع) در سایه امنیت ارتش و سپاه قهرمان برای زیارت قبر امام حسین(ع) می‌روند.

اسماعیلی با بیان اینکه این یادواره در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان برگزار شده است، افزود: یادواره ۲۸۵ شهید ارتش و ۱۱ خلبان و دیگر شهدای این شهرستان، از افتخارات ملایر هستند ملایر شهر فداییان ولایت و حسینیان آخرالزمان و شهر شهیدان است و این یادواره سند دیگری بر افتخارات مردم ملایر است.

یادآور می‌شود؛ اجرای سرود توسط گروه نورالهدی، خاطره‌گویی یکی از خلبانان و تقدیر از خانواده‌های شهدای خلبان و تعدادی دیگر از شهدا از برنامه‌های  این یادواره بود، همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابتدای ورود به شهرستان ملایر با حضور در گلزار شهدای بهشت هاجر به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد و در ادامه با حضور در منزل دو تن از شهدای ارتش شهرستان ملایر از خانواده‌های معظم این شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha