راه‌اندازی آشپزخانه اطعام حسینی در اردبیل
کد خبر: 4157594
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
مدیرکل کمیته امداد اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی آشپزخانه اطعام حسینی در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: همزمان با ماه محرم و در قالب پویش «احسان و اطعام حسینی» آشپزخانه طبخ غذا در اردبیل راه‌اندازی شد تا در اين ايام معنوي با طبخ غذاي گرم به صورت روزانه، اين بسته‌هاي غذايي در اختيار خانوار تحت حمايت قرار گيرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از کمیته امداد اردبیل،علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، یکم مردادماه در مراسم افتتاح آشپزخانه در مرکز نیکوکاری حضرت امام حسین(ع) نیار اظهار کرد: در قالب این پویش، شاهد افتتاح ۲۰ آشپزخانه در اردبیل و همزمان با سایر ادارات کمیته امداد با همراهی مراکز نیکوکاری هستیم تا زمینه تهیه و توزیع غذای گرم برای نیازمندان فراهم آید.

وی از سوگواران حضرت سیدالشهدا(ع) خواست تا در تهیه غذا و توزیع بسته‌های معیشتی برای رفع نیازمندی فقرا و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، نذورات خود را از طرق مختلف به کمیته امداد استان اردبیل تحویل دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته به ارزش ۱۳ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در قالب این پویش جمع‌آوری و برای تهیه غذا و بسته‌های معیشتی تحویل کمیته امداد شد. حسین‌نژاد گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به بیش از ۱۹ میلیارد تومان احسانات و نذورات مردم ارتقا یابد تا در سایه آن بتوانیم ۱۹۰ هزار پرس غذای گرم تهیه و از طریق مراکز نیکوکاری و خیران تقدیم نیازمندان کنیم.

وی افزود: سال گذشته با همکاری ۱۱۷ مرکز نیکوکاری در قالب ۹۸۶ دیگ، در مجموع ۱۵۷ هزار پرس غذا طبخ و در بین نیازمندان توزیع شد. حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در قالب این پویش انتظار می‌رود علاوه بر تهیه و توزیع غذای گرم، مساعدت‌های مردمی را در قالب بسته‌های غذایی و معیشتی شاهد باشیم تا نیاز نیازمندان رفع شود.

وی به جذب ۱۰۰ حامی جدید برای حمایت از ایتام و محسنین اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در روز‌های گذشته، بیش از ۱۰۰ نفر حامی جدید برای طرح اکرام ایتام و محسنین شناسایی و از ظرفیت آن‌ها استفاده شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: با برپایی ایستگاه‌های حامی‌یابی در محل برگزاری همایش شیرخوارگان، سعی کردیم تا به وظیفه خود در این حوزه عمل کرده و با همکاری ادارات کمیته امداد و همراهی خیران بتوانیم در این حوزه نیز موفق عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha