آغاز به‌کار هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی اراک از هفته آینده
کد خبر: 4157491
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

آغاز به‌کار هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی اراک از هفته آینده

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی اراک طی هفته آینده خبر داد.

حجت الاسلام محمود قربانی

به گزارش ایکنا حجت‌الاسلام محمود قربانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، عصر یک‌شنبه، اول مرداد در نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی که در این مجموعه برگزار شد، از آغاز تشکیل و فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: این هیئت‌ها تشکیل و نسبت به اجرای برنامه‌ها و اهداف توجیه هستند.

وی با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی شهرستان‌ها حول محور سوره مبارکه«نور» در ماه محرم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، ادامه داد: این طرح با هدف تفسیر این سوره در جلسات خانگی و مساجد تعریف شده است و مبلغان برای آشنایی هرچه بیشتر مستمعان با مفاهیم کاربردی این مصحف شریف از این آیات که بیشتر تبیین مبانی عفاف و حجاب است، استفاده می‌کنند.

قربانی با اشاره به این مطلب که طیف گسترده‌ای از بانوان و آقایان مبلغ در استان جهت جریان‌سازی در حوزه قرآن شناسایی شده‌اند، اضافه کرد: اعضای هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان با رؤسای این هیئت در هر شهرستان تماس گرفته و مراتب کار را برای آنان تشریح کردند. امید است با این اتفاق شاهد جریان‌سازی قرآنی در سطح شهرها و حتی روستاها باشیم؛ چراکه روستاها نیز از ظرفیت خوبی برخوردارند که نباید غفلت کرد.

وی از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی اراک طی هفته آینده خبر داد و افزود: این هیئت متشکل از 9 نفر از بانوان قرآنی فعال در سطح مؤسسات، خانه‌های قرآنی و دبیران کانون‌های نورالثقلین حوزه‌های علمیه بانوان است که رئیس این مجموعه عضو هیئت اندیشه‌ورز استان نیز می‌شود.

قربانی اظهار کرد: «ذکر خیر» طرحی قرآنی است که در مساجد استان آغاز شده و بنا داریم کار با تشکیل دو جلسه ویژه بانوان ادامه پیدا کند. اجرای طرح ویژه بانوان تماماً برعهده آنان بوده و از قاری و تفسیرگوی بانو استفاده می‌شود. این طرح از دهه دوم محرم در دو مسجد اراک آغاز می‌شود.

یادآور می‌شود، در این جلسه عبدالرضا هدایتی، مشاور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در امور قرآنی و اعضای هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص هیئت اندیشه‌ورز اراک و بیان گزارش از اقدامات صورت گرفته پرداختند.

انتخاب اعضای شهرستان اراک از سوی اعضای استان، تهیه بانک اطلاعاتی هیئت‌های خانگی قرآن، ارسال بازخورد برنامه‌های اجرا شده تفسیر سوره «نور» از سوی شهرستان‌ها تا 7 مرداد از جمله مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام
captcha