استفاده از ظرفیت نخبگان؛ مهمترین ماموریت در امر مردمی‌سازی
کد خبر: 4156358
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
در دیدار دستیار ویژه استاندار آذربایجان غربی با رئیس جهاد دانشگاهی مطرح شد:

استفاده از ظرفیت نخبگان؛ مهمترین ماموریت در امر مردمی‌سازی

دستیار ویژه استاندار آذربایجان غربی در امور مردمی‌سازی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از پایه‌های اصلی مردمی‌سازی است، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توفیقات جهاد دانشگاهی می‌طلبد از ظرفیت جهاد دانشگاهی در امر مردمی‌سازی استفاده شود چرا که این نهاد انقلابی و علمی با توجه به ارتباط تنگاتنگ با جامعه نخبگان، می‌تواند این متخصصین امور را به حاکمیت در راستای حکمرانی مردمی معرفی کند.

حجت‌الاسلام فرهاد نژاد شاه محمد، دستیار ویژه استاندار آذربایجان غربی در امور مردمی‌سازیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام فرهاد نژاد شاه محمد، دستیار ویژه استاندار آذربایجان غربی در امور مردمی‌سازی در دیدار با حسین‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان  با تاکید بر اینکه استفاده از جامعه و ظرفیت نخبگان در اولویت دولت و حاکمیت قرار دارد، گفت: یکی از رویکردهای حاکمیت تربیت مدیران جوان، متخصص و متبحر است لذا ورود جامعه نخبگان مردمی در عرصه‌های تخصصی لازم و ضروری است.

وی افزود: جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی انقلابی که هم واژه جهاد و هم دانشگاه را در خود دارد هر جایی که به این نهاد اعتماد شده ، امتحان خود را پس داده و خوش درخشیده است و  و توانسته اعتماد رهبری و نظام را جلب کند و در این راستا این نهاد انقلابی با روحیه جهادی علمی و فرهنگی توانسته موفق عمل کند، جهاددانشگاهی می‌تواند به‌عنوان بازوی توانمند اجرایی در حوزه مردمی‌سازی جامعه نخبگانی ایفای نقش کند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم و به تبع آن استاندار بعنوان مقام عالی استان اهتمام ویژه به امر مردمی‌سازی داشته و از آن حمایت می‌کنند، اظهار کرد: در دولت سیزدهم اعتقاد و التزام بر این است که مردم در محور قرار دارند و مدیران باید مطیع این اعتقاد دولت باشند چرا که در این دولت برای مدیری که بر ورود مردم بر عرصه حکمرانی اعتقادی نداشته باشد جایی نیست.

حجت‌الاسلام نژاد شاه محمد اظهار کرد: مردمی‌سازی حکمرانی تنها یک شعار سیاسی نیست بلکه یک جهت‌گیری حکمرانی بوده و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به استفاده از ظرفیت مردم در امور، رئیس جمهور که خود را معتقد و سرباز ولایت میداند، در راستای عمل به منویات رهبری به این جهت گیری و رویکرد مردمی‌سازی امور توجه ویژه داشته و در راس امور قرار داده است.

دستیار ویژه استاندار آذربایجان غربی در امور مردمی‌سازی با بیان اینکه در اسلام چیزی به نام حکمرانی بر مردم وجود ندارد بلکه هدف حکمرانی مردم بر مردم است، گفت:  انقلاب ما بر پایه مردم ایجاد شده است و با سیری در تاریخ دهه ۶٠، می‌توان به عینه دید که چگونه مردم در اوج فشارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حاکم در دوران جنگ، چگونه امور را مدیریت کردند لذا با توجه به تجربه موفق آن دوران از ظرفیت مردم باید برای نظارت و حکمرانی مردمی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه مردمی‌سازی باید تبیین و اصلی‌ترین رویکرد باشد، اظهار کرد: مهمترین ماموریت در امر مردمی‌سازی شناسایی و استفاده از ظرفیت نخبگان است، چرا که سیستم نخبگان بر اساس تمایلات شخصی، گرایشات سیاسی و جناحی عمل نمی‌کنند بلکه مطابق با واقعیت تشخیص درست داده و عمل می‌کنند که این تشخیص درست منجر به تدبیر می‌شود.

حجت‌الاسلام نژاد شاه محمد با بیان اینکه به دنبال شناسایی ظرفیت‌های بالقوه جریانات مردمی اعم از نخبگان، معتمدان و...هستیم که با به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها و اتصال به حاکمیت، جریان مردمی‌سازی بالعینه شکل گیرد، گفت: از روش‌های اجرایی جریان مردمی‌سازی، استفاده بالفعل و عملیاتی از ظرفیت مردم در حوزه حکمرانی است و در آذربایجان غربی نیز شناسایی ظرفیت‌های مردمی و نخبگان آغاز شده است که در این راستا مقرر شده، دستیار مردمی‌سازی فرمانداران انتخاب و نسبت به انجام امور مردمی‌سازی حکمرانی در شهرستان‌ها فعالیت کند.

وی با بیان اینکه بروکراسی اداری اصلی‌ترین دشمن مردمی‌سازی است، گفت: جریان مردمی‌سازی دولت برای مبارزه با سیستم بروکراسی اداری ایجاد می‌شود و دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده که بروکراسی اداری توسط مردمی‌سازی حکمرانی از بین برود.

دستیار ویژه استاندار آذربایجان غربی در امور مردمی‌سازی تاکید کرد: به دنبال توسعه‌ای هستیم که عدالت در آن اصل و محور باشد تصمیم‌سازی‌ها و اجرای تصمیمات توسط مردم و نظارت‌ها نیز توسط مردم شکل گیرد.

وی با بیان اینکه در اسلام اصل اجتماع است لذا جامعه اسلامی نیز باید به سمتی برود که حکمرانی مردمی محقق شود، اظهار کرد: یکی از زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر این است که ظرفیت‌های مردمی به حدی از بلوغ برسد که خود بر امورات جامعه مدیریت و نظارت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha