برگزاری 10 کرسی تلاوت قرآن در ملایر
کد خبر: 4155701
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
همزمان با ایام محرم

برگزاری 10 کرسی تلاوت قرآن در ملایر

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری 10 کرسی تلاوت قرآن و همچنین محافل انس با قرآن کریم در مساجد شهر و روستا تا پایان ماه صفر با حضور قاریان برجسته قرآن در شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 95 کرسی تلاوت قرآن در سطح مساجد شهرستان برگزار شده که این محافل در ماه محرم و صفر نیز ادامه دارد.

ایرج یارمحمدی کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایرایرج یارمحمدی، کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برنامه‌های ایام ماه محرم از برگزاری 10 کرسی تلاوت قرآن و همچنین محافل انس با قرآن کریم در مساجد شهر و روستا تا پایان ماه صفر با حضور قاریان برجسته قرآن در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: شروع همه مراسمات عزاداری هیئت‌های حسینی با تلاوت قرآن است. تا کنون بیش از 95 کرسی تلاوت قرآن در سطح مساجد شهرستان برگزار شده که این محافل در ماه محرم و صفر نیز ادامه دارد.

وی پویش ختم قرآن و اهدا ثواب آن به امام حسین(ع) و یارانش را از دیگر برنامه‌های واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ایام محرم برشمرد و تصریح کرد: مراسم شب عاشورا با تلاوت قرآن و شصت پاره خوانی و اعزام قاری قرآن به هیئت‌های مذهبی از برنامه‌های ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم است.

یارمحمدی با اشاره به اینکه در راستای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و کودکان کلاس‌های قرآنی در اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزار شده است، اظهار کرد: این کلاس‌ها در رشته‌های مختلف با استفاده از اساتید برجسته و مجرب در حال برگزاری است. بیش از 200 نفر از علاقمندان به کلاس‌های قرآن در این کلاس‌ها ثبت نام کرده‌اند که از ابتدای تابستان شروع شده و تا اواخر تابستان ادامه دارد.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر تصریح کرد: این دوره با حضور اساتید مجرب در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، قرائت، تجوید، صوت و لحن، حفظ، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و پیش دبستانی در حال برگزاری است که استقبال خوبی از کلاس‌ها صورت گرفته و نسبت به سال گذشته رشد دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر کلاس‌های قرآنی سایر کلاس‌های هنری نیز در حال برگزاری است، افزود: کلاس‌های هنری خوشنویسی و نقاشی ویژه خواهران و برادران در مقاطع مختلف سنی از 4 سال به بالا نیز در حال برگزاری است. در پایان دوره آزمون برگزاری می‌شود و به برگزیدگان گواهینامه پایان دوره اعطاء خواهد شد.

انتهای پیام
captcha