همایش «چادرهای آسمانی» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4154271
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

همایش «چادرهای آسمانی» در کرمان برگزار شد

به‌مناسبت آغاز هفته حجاب و عفاف و همزمان با سراسر کشور،0 هشتمین همایش «چادرهای آسمانی» در کرمان برگزار شد.

همایش چادرهای آسمانی در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، به‌مناسبت آغاز هفته حجاب و عفاف و همزمان با سراسر کشور هشتمین همایش «چادرهای آسمانی» و تجلیل از جلوه‌های برتر عفاف و حجاب با حضور جمعی از مسئولان، خانواده شهدا و فعالان حوزه عفاف و حجاب امروز، ۲۰ تیرماه در کرمان برگزار شد.

سردار عبدالعلی روانبخش، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان، در این مراسم با بیان اینکه برگزاری چنین مراسمی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن مهم است، اظهار کرد: دشمن این جنگ را با جدیت آغاز کرد و امیدوار بود که بتواند به یکی از اهداف خود که موضوع عفاف و حجاب بود، برسد.

وی با بیان اینکه مسئولان امر باید در امر عفاف و حجاب بیشتر فعالیت کنند، گفت: جامعه مورد هدف دشمن بیشتر نوجوانان و جوانان هستند. عمده افرادی که کشف حجاب کردند زیر ۱۵ سال سن دارند و این نشان می‌دهد که در این زمینه کم‌کاری شده و متولیان امر به‌ویژه مدارس باید به این موضوع ورود کنند.

سردار روانبخش با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دلسوز جوانان است، تصریح کرد: کسانی که در حوزه حجاب و عفاف فعالیت می‌کنند باید قدردانی شوند تا بدانند کاری که انجام می‌دهند ارزشمند است و همه نهادها باید در این حوزه همکاری کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: در کنار کارهای پلیس در موضوع عفاف و حجاب باید کارهای فرهنگی هنری نیز انجام شود. اگر همه به وظایف خود عمل کنند می‌توانیم برنامه‌های خود را پیش ببریم و اقدامات دشمن را مهار کنیم.

حجت‌الاسلام علی توکلی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان نیز در این مراسم با طرح این سؤال که آیا حجاب امری فردی است یا اجتماعی، افزود: حجاب پوشش ظاهری انسان است و عفاف انسان را از گناه حفظ کرده و ریشه حجاب است، نمی‌توان گفت حجاب نباشد و اینکه گفته می‌شود اگر تنها دل انسان پاک باشد کافی است، حرف اشتباهی است زیرا اگر دل انسان پاک باشد بر رفتار او تأثیر می‌گذارد.

توکلی با بیان اینکه حجاب یک مسئله اجتماعی است و پوشش بانون بر اجتماع تأثیرگذار است، اظهار کرد: قانون برای ایجاد امنیت روانی است اما بدحجابی امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند و آزادی تا زمانی که در چهارچوب دین باشد و امنیت جامعه را بر هم نزند قابل قبول است.

انتهای پیام
captcha