اجتماع مردم مشهد در حمایت از عفاف و حجاب
کد خبر: 4154244
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

اجتماع مردم مشهد در حمایت از عفاف و حجاب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اجتماع باشکوه بانوان و آقایان مؤمن مشهدی، چهارشنبه ۲۱ تیرماه، برای حمایت از مسئله عفاف و حجاب و حمایت از کانون خانواده ساعت ۱۶ در میدان بسیج برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضویحجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان درباره برپایی اجتماع عظیم بانوان و آقایان، اظهار کرد: 21 تیرماه 1314 روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، زیرا در این روز مردان غیور و زنان مؤمن مشهدی در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در مسجد جامع گوهرشاد با اجتماع خود تحصن کردند که رهبر این جریان علامه بهلول گنابادی بود.

وی به نقل از مرحوم بهلول بیان کرد: هنگامی‌که این خبر به رضاشاه رسید، سؤال کرده بهلول کیست؟ مسجد چیست؟ آتش‌بار، آتش‌بار، بنابراین از هر چهار طرف مسجد، مسلسل‌ها را به‌سوی مردم بی‌گناه و بی‌دفاع متحصن در مسجد گوهرشاد شلیک می‌کنند و جمع کثیری به شهادت می‌رسند که توسط ماشین‌های ارتش جمع‌آوری و در گورستان‌های اطراف مشهد به‌صورت دسته‌جمعی دفن می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این روز، روز سرنوشت‌سازی است، زیرا مردم مؤمن و متدین مشهد در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی این‌گونه به صحنه آمدند و با توجه به شرایط امروز که متأسفانه بعضی افراد از روی غفلت و یا جهل و برخی از روی تعمد سعی در کشف حجاب دارند، فردا چهارشنبه 21 تیرماه برای حمایت از عفاف و حجاب و حمایت از کانون خانواده ساعت 16 در میدان بسیج اجتماع باشکوهی دارند.

سلطانی افزود: از ساعت 17 برنامه‌ها آغاز می‌شود و به‌سمت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) حرکت می‌کنیم و در مسجد گوهرشاد که خاستگاه عفت، حیا و حجاب مردان و زنان مؤمنی است که در این زمینه به شهادت رسیدند، از سخنان آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مردم مشهد بهره‌مند می‌شویم. در مسیر راهپیمایی نیز 50 غرفه فرهنگی برپا شده و تزئین خیابان امام رضا(ع) از دیگر اقدامات این برنامه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن دعوت از مردم برای حضور در این مراسم گفت: افراد برای حفظ کانون خانواده و عفت، حیا و حجاب زنان و در حمایت از شهدای واقعه مسجد جامع گوهرشاد در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و بار دیگر باعث یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی می‌شوند. عنوان برنامه نیز «مدافعان حریم خانواده» نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام
captcha