نقش جهاد تبیین در کاهش هنجارهای اجتماع
کد خبر: 4154193
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
مدیر سابق حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) بیان کرد

نقش جهاد تبیین در کاهش هنجارهای اجتماع

مدیر سابق حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ویژه طلاب آمریکای لاتین با اشاره به نقش جهاد تبیین در کاهش هنجارهای اجتماع، گفت: باید جهاد تبیین انجام شود و آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان را با دستاوردهای نظام و از خودگذشتگی شهدا آشنا کرد. 

حجت‌السلام والمسلمین محسن مجتهدزاده قمی، معروف به شیخ قمی، مدیر سابق حوزه علمیه علی بن ابیطالب ویژه طلاب آمریکای لاتینحجت‌السلام والمسلمین محسن مجتهدزاده قمی، معروف به شیخ قمی، مدیر سابق حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ویژه طلاب آمریکای لاتین، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: هر کجا حرمت‌های اجتماعی که شامل رفتار، آداب و پوشش عمومی است شکسته شود به آن جامعه آسیب می‌رسد.  اگر زنان در جوامع اسلامی از جایگاه واقعی خودشان که در قرآن به آن اشارات بسیاری شده، تنزل نکنند نیاز به برگزاری کارگروه عفاف و حجاب از طرف گروه‌های دیگری نیست. 

وی با طرح این پرسش که جایگاه زن کجاست؟ افزود: زنان در قرآن سرآمد بوده و به عنوان الگو از آنها یاد شده است. حضرت مریم (س)، حضرت زینب (س)، حضرت زهرا (س) و بانوانی که در بدو اسلام برای شکل گرفتن آن تلاش و از خودگذشتگی کردند، نمونه‌ای بارز برای اثبات این ادعا است. در واقع جایگاه زن بسیار بالا بوده و باید برای حفظ آن، حرمت‌ها رعایت شود که عفاف و حجاب یکی از این حرمت‌ها به‌شمار می‌رود.

مجتهدزاده قمی بیان کرد: اگر قرار است تمدنی شکل بگیرد و از بطن آن قاسم سلیمانی‌ها ظهور کنندر، باید هوای نفسانی کنترل شود برای تحقق این امر نیاز است عفت در جامعه اسلامی حفظ شود و سبک زندکی اسلامی بین آحاد مردم ترویج پیدا کند.

مدیر سابق حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ویژه طلاب آمریکای لاتین مطرح کرد: در مسائل اخیر کشور و مقوله کشف حجاب، عده‌ای از روی گمراهی تن به این کار داده و برایشان امری طبیعی شد. افرادی که از سوی دشمنان نظام برای تحریک عواطف و احساسات ملت ایران برنامه ریزی کرده بودند، پس از کشف حجاب موضوعات دیگری که به نوعی هتک حرمت اجتماعی محسوب می‌شود را عادی‌انگاری کردند.

این مبلغ دینی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری این جریان‌سازی با برنامه‌ریزی قبلی و سازمان یافته بود و عده‌ای از جوانان خواسته یا ناخواسته در فضای مجازی بازیچه قرار گرفتند. به تحلیل ایشان دشمن این بازی را درآورده چون ملت ایران را قوی دید و از این قدرت هراس داشت.

وی کاهش جمعیت جوان را نوعی آسیب دانست که به طراحی دشمن در جامعه نهادینه شده است، ابراز کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مقوله فرزندآوری باید خانواده‌ها این امر را در جامعه گسترش دهند تا بدین وسیله درصد رشد جمعیت ایران افزایش پیدا کند، زیرا دشمن به دنبال نابودی نظام اسلامی و انقلابی ایران با انقراض نسل است. 

مجتهدزاده قمی بیان کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، جریان ضدانقلابی وارد میدان شده و در افکار عمومی نفوذ کرده است. باید جهاد تبیین انجام شود و آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان را با دستاوردهای نظام و از خودگذشتگی شهدا آشنا کرد. 

وی افزود: در اغتشاشات اخیر تنها بحث روسری در آوردن و کشف حجاب در میان نبود، بلکه هدف دشمن از این اقدام، تمدن‌سوزی اسلامی بود. اگر جهاد تبیین در جامعه نهادینه و به درستی در این زمینه گام برداشته شود، همان جمعیت حداقلی هم اسیر فتنه‌های دشمنان نخواهند شد.

مدیر سابق حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ویژه طلاب آمریکای لاتین تصریح کرد: شعار «زن زندگی آزادی» که در برهه‌ای از زمان مورد توجه عده‌ای در فضای مجازی قرار گرفت، تنها مربوط به این دوران نیست، بلکه با مرور تاریخ می‌توان دریافت که معاویه هم این طرح را در دوران امام حسین (ع) ترویج داد و امروز نیز تمدن غرب به دنبال نابودی فرهنگ اسلامی با اجرای مجدد همین طرح است.

این مبلغ دینی اظهار کرد: محیط جامعه نسبت به گناه باید ناامن شود. رسانه، گفتمان‌سازی و ترویج معروف ۹۰درصد این آسیب را کاهش می‌دهند و ۱۰درصد دیگر از طریق امر به معروف و نهی از منکر موفق و سازنده انجام می‌شود. پس همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، باید امیدآفرینی را در جامعه فراگیر کرد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام محسن مجتهدزاده مشهور به شیخ قمی حدود 19 سال در زمینه تبلیغ در حوزه آمریکای لاتین فعالیت تبلیغی و سیاسی دارد.

انتهای پیام
captcha