آب در میان کشاورزان محل باراندوزی چای ارومیه عادلانه توزیع شود
کد خبر: 4154163
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

آب در میان کشاورزان محل باراندوزی چای ارومیه عادلانه توزیع شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی دستور بررسی دقیق و فنی توزیع عادلانه آب در بین کشاورزان محال بازاندوزچای ارومیه را صادر کرد.

بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از محل باراندوزی چایبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، ۱۹ تیر در بازدید از نهرهای محل باراندوزچای ارومیه اظهار کرد: در راستای عمل به تکالیف حقوق عامه و صیانت از حقوق بیت‌المال و با توجه به بروز اختلافات بین کشاورزان که موجب تشکیل پرونده‌های متعدد و ورود بی‌رویه پرونده به دادگستریشده بود، امروز این بازدید از محل انشعاب نهرهای محال باراندوزچای ارومیه انجام شد.

وی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد کاهش نزولات آسمانی بودیم و این امر باعث کاهش منابع آبی شده است و به همین منظور باید مصرف آب چه برای شرب و چه برای مصارف کشاورزی مدیریت شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: برای صرفه‌جویی مصرف آب در بخش خانگی باید با فرهنگ‌سازی مردم را بیش از پیش به اهمیت مصرف بهینه آب تشویق کرد و استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار و نوین چاره مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی است، از این رو نهادهای متولی باید برای تشویق کشاورزان به استفاده از این روش‌ها، تدابیر لازم را با ارائه مشوق‌هایی همچون، تسهیلات بانکی کم‌بهره و مشاوره‌های لازم را به‌کار ببندند.

وی در این بازدید پس از استماع حرف‌های کشاورزان و اعتراضات آنها به نحوه توزیع آب به مدیر کل آب منطقه‌ای استان دستور بررسی دقیق و فنی توزیع عادلانه آب در بین کشاورزان محال بازاندوزچای را صادر کرد.

 

انتهای پیام
captcha