۱۷۰۰ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» گیلان توزیع شد
کد خبر: 4152454
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

۱۷۰۰ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» گیلان توزیع شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از توزیع یک‌هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی در قرار دوازدهم در سراسر استان خبر داد و گفت: ارزش بسته‌های معیشتی توزیع شده در تیرماه جاری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

طرح قرار دوازدهم در لاهیجان

حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص اجرای طرح قرار دوازدهم در آستان مقدس امیر شهید لاهیجان، اظهار کرد: خدمات اجتماعی از محل درآمد موقوفات منطبق، کمک خیرین و نذورات امامزادگان در روز دوازدهم هر ماه به نیت گرامیداشت مقام امام زمان(عج) در قالب طرح ملی قرار دوازدهم به نیازمندان ارائه می‌شود.

وی افزود: در این طرح خدمات اجتماعی از جمله کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، کمک برای تهیه دارو و تأمین هزینه درمان افراد کم‌برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و افراد کم‌برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در چهارمین مرحله قرار دوازدهم در سال‌جاری، یک‌هزار و 700 بسته معیشتی به همت مراکز افق بقاع متبرکه در سراسر استان توزیع شد، گفت: ارزش بسته‌های معیشتی توزیع شده در تیرماه جاری چهار میلیارد و 500 میلیون بوده و همچنین گوشت 500 رأس گوسفند قربانی به همت مراکز افق بین نیازمندان و مؤسسات خیریه توزیع شده است.

علیزاده کمک به تأمین دارو و پرداخت کمک‌هزینه درمان به ارزش 15 میلیون تومان از دیگر ابعاد اجرای طرح قرار دوازدهم در گیلان مطرح کرد و افزود: در قالب طرح قرار دوازدهم تیرماه، 200 میلیون تومان برای تهیه جهیزیه به زوج‌های جوان کمک شده، رویکرد قرار دوازدهم این ماه حمایت از فرهنگ حجاب بوده و به همین خاطر 170 قواره چادر مشکی از طریق مراکز افق بقاع متبرکه توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان لاهیجان با اجرای قرار دوازدهم، 400 بسته معیشتی به ارزش 240 ملیون تومان بین نیازمندان شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل توزیع شد، گفت: از ابتدای سال‌جاری 11 میلیارد و 160 میلیون تومان برای تهیه بسته‌های معیشتی و خدمات اجتماعی به نیازمندان هزینه شده است. سال گذشته در قالب طرح قرار دوازدهم 15 میلیارد تومان از کمک‌های خیرین، نذورات بقاع متبرکه و عواید موقوفات برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات اجتماعی هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha